har ingen låg växel på min modell och stor pojke vill ha stora vevar, känns lite kontisgt att veva runt den där lilla veven även om den drar upp lika mycket per tag oavsett hur lång veven är, håller med om att det mest är en tanke och hopp om en behagligare invevning när man är nere på lite större djup...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Okuma Andros rullarna
Collapse
X
-
Kan någon förklara skillnaden på dessa två rullar för mig (Okuma Andros 5NII & Okuma Andros 511)? Bifogar länk till bägge.
Är N-modellen lite mer slimmad och är prisskillnaden befogad?
Kommentera
-
Nej, den var inte befogad och är ändrad nu ;-) ... (skönt att det uppmärksammas här när mänskliga faktorn gör sig påmind hos oss)Ursprungligen postat av Larran Visa inlägg
Är N-modellen lite mer slimmad och är prisskillnaden befogad?
Rullarna är i princip identiska bortsett från en smalare spole på Narrow-modellen. Gör rullen lättare och smidigare, givetvis på bekostnad av linkapacitet. Dock tycker många att linkapaciteten är fullt tillräcklig vid "normalt" fiske med måttliga flätlinor. Fördelen blir som sagt vikt och smidighet.
Kommentera
-
Är hemma efter att ha använt min enväxlade Andros-rulle en vecka nu och är mycket nöjd, den är liten och lätt och lättanvänd, veven funkade bra i orginalutförande även från lite större djup (var ner till ca 140m), utväxlingen gör att man snabbt tar upp betet och sen får stå och vänta på folk med Ambassadeurer...;P
Kan inte annat än rekomendera rullen till den som går i köptankar...
Kommentera
-
jag jobbar som fiske guide i nordnorge, och har sätt många rullar under alla timmar på havet, vi har sätt andros ge sig inte helt i hållet men ila, av alla rullar som jag har sätt och prövat så finns det en sol klar vinnare och det är accurate, dom är inte mycket dyrare men dom är extremt kompakt byggda och slitstarka! dom har en broms styrka som inte många rullar i samma storlek kan komma i närheten av! jag har personligen 2 accurate i samma storlek men ena 2 växlad och ena enkel, rekommenderar dom verkligen!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
|
4 svar
760 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg