Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Krokporr
Collapse
X
-
Det var ett rent impulsköp. Var ute efter några storlekar mindre, typ 9/0, inför norgetrippen, men snubblade över ett skitbilligt parti på ebay. Snodde åt mig de sista paketen. Men till en Big Bob 730g ser de kanske inte så stora ut längre.
A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold
Kommentera
-
grymt coola :-) själv väntar ja på min beställning med assistkrokar å speedjiggar inför kommande norgetripp. riktigt skoj me massa nya prylar. köpte även krok från kenhook, mustad southern and tuna 9/0 som va tänkt till stinger men ojdå dom va visst en mkt stor 9/0 får nog ha till mete med stor betesfisk istället.. billiga va dom iaf :-)
Kommentera
-
Ja, dessa ska också bli assistkrokar. Väntar på ett brev med kevlarlina först bara.
Kenhook har jag totalt missat! Tack för tipset! Där kan man snacka om krokporr!
Synd att de inte har cirkelkrok bara. Men uk-hooks.com har också shyssta priser på lite större storlekar. Och mycket annat också för den delen. Allt vad gäller tackeltillverkning tycker jag de har bra priser på. Som tuber, pärlor, wirelås, bläckfiskar, m m. Och de har ett stort sortiment så man kan hitta det mesta på ett ställe och spara lite frakt på så sätt.
Standardiseringen vad gäller krokstorlekar haltar rejält. Det är ju svårt att hitta ordentliga mått på storlekarna från tillverkarna också. Så ofta handlar man i blindo om man inte har använt den innan.A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold
Kommentera
-
Haha!Ursprungligen postat av sparetime Visa inläggSka du ha den som piercing??
Lustigt att piercing nämns, jag har nämligen funderat starkt på en cirkelkrok i ögonbrynet den senaste tiden.
Jag ska ju givetvis tillverka kroken själv.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lyly19, 2026-02-23, 08:40
|
2 svar
244 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg