Actionkamera - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Actionkamera

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Börjar luta åt GoPro trots allt, faller för utbudet av lull lull runt ikring och att den faktiskt gör bra ifrån sig i lite olika tester (dock lockar Contour med sitt låga pris så har inte bestämt mig helt än).
    Ringde och pratade med Cyberphoto och där fick jag rådet att om det inte brann i knutarna med att skaffa en actionkamera (det stora målet med en sån kamera är nästa Norgeresa v30 2015) så tyckte dom jag skulle hålla mig lugn just nu och vänta en månad ungefär, tydligen är GoPro4 nära lancering. Antingen är den så otroligt mycket bättre än 3+ eller så går antagligen priset ner något på föregångarna...
    Så får väl ge mig till tåls lite, slutar väl med att jag ändå köper nåt annat märke i slutändan med tanke på vilken velpotta jag kan vara....;P

Kommentera

Fördel Virb:
      Mkt lång batteritid.
      Wifi (elite)
      Byggkvalitet
      Mkt bra och prisvänliga tillbehör, UVhus osv.
      Mekanisk knapp för filming -> ON

Med wifi kan du sätta kameran på ett fäste (tex huvudet eller axeln) och efteråt styra kamerans inställningar med telefonen samt se genom kamerans sökare på telefonen så att du vet att det du "ser" kommer med på filmen och att kameran inte är felriktad.
      Virb har ett mekaniskt reglage som slår om kameran från off till onläge. Detta tycker jag är helt överlägset då du alltid vet att du filmar (du känner bara efter om reglaget är fram eller bak) dessutom kan du börja filma även om kameran är avslagen. Flyttar du reglaget fram då så startar kameran att filma automatiskt.

Detta gör att du inte behöver undra om kameran är igång och filmar eller inte.

Kommentera

Men till GoPro har du ju fjärr med dioder som visar om du filmar eller ej samt även där en app som ska visa vad du filmar och möjlighet att styra en hel del inställningar i från, bör tilläggas att jag inte har personlig erfarenhet utan läst mig till/pratat med butik om lite olika kameror...
        Har hållit i en Garmin VIRB Elite och pillat lite på den, så helt ok ut, men har fått lite kritik bla mot att linsen var sämre skyddad än på andra typer av kameror....
        Men börjar kännas som om man kommer bli nöjd nästan oavsett vilket märke man väljer för att kvaliten på dessa kameror har en hög standard över lag....
        Bör tilläggas att jag fortfarande velar, GoPro leder just nu men har inte strukit vare sig Contour eller Garmin än....

Kommentera

Ursprungligen postat av Kirshim Visa inlägg
          Men till GoPro har du ju fjärr med dioder som visar om du filmar eller ej samt även där en app som ska visa vad du filmar och möjlighet att styra en hel del inställningar i från, bör tilläggas att jag inte har personlig erfarenhet utan läst mig till/pratat med butik om lite olika kameror...
          Har hållit i en Garmin VIRB Elite och pillat lite på den, så helt ok ut, men har fått lite kritik bla mot att linsen var sämre skyddad än på andra typer av kameror....
          Men börjar kännas som om man kommer bli nöjd nästan oavsett vilket märke man väljer för att kvaliten på dessa kameror har en hög standard över lag....
          Bör tilläggas att jag fortfarande velar, GoPro leder just nu men har inte strukit vare sig Contour eller Garmin än....
          om man blir nöjd oavsett märke är det ju dumt att betala mer än man behöver...
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
            om man blir nöjd oavsett märke är det ju dumt att betala mer än man behöver...
            Kanske en så'n här då?

Kommentera

Inte kunde man vänta som jag tänkt mig heller, å inte blev det något billigare alternativ utan gick loss på en GoPro Hero 3+ samt div tillbehör så nu är man fattig igen...;P
              Fick hem den nu på eftermiddagen och har hunnit packa upp den, ladda hem appen till mobilen och laddat batterier till kamera och fjärrkontroll, testat kameran på div hållare och sak nog prova att filma vägen till jobbet ikväll när det blir dags att åka...
              Verkar vara riktigt trevlig på alla sätt och vis förutom när man håller på och pillar med SD-kort, batterier och liknande, känns som att operera på en sockerbit ungefär, tänk om man hade lika små händer som min 3-åring vid just dessa tillfällen...
              Blir nog fiskepremiär på söndag då jag har planer på att fiska lite regnbåge...
              Tack för alla råd och tips, även dom jag inte följde. Fick många tankeställare på vägen så man kände sig tvungen att läsa på lite till och göra researchen bättre...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddgubben, 2017-03-02, 10:34
              5 svar
              962 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg davidmartin  
              Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
              4 svar
              748 visningar
              0 gillar