Shimano torium 30 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano torium 30

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano torium 30

Tänkte investera i en bra rulle inför nästa års Norge resa.
    Är det någon härinne som har erfarenhet av torium skulle iså fall vara kul att läsa vad ni tycker om den.Har ni tips på andra rullar får ni gärna tipsa om dom oxå /Mvh Janne

Jag har använt en Torium 20 på mina två resor till Norge och är nöjd med rullen. Den har fungerat utan minsta problem och är smidig att använda. Har den fylld med PP 0,28, 600m+.

Den har också gjort tjänst utamlands på djuphavsfiske och lite trolling och fungerade för det med.

Kommentera

Jag har en torium 30. Riktigt nöjd med den. dock har jag bara använt den samanlagt 2 veckor. Men den har fungerat utmärkt. Lite surt att det inte finns räkneverk bara, men det finns det mig veterligen inte på någon större havsfiskerulle.

Kommentera

Torium är en mkt bra rulle som stod som sista motståndare till den det slutligen blev i mitt val. Jag la min pengar till slut på en Daiwa Saltist vilket jag verkligen är nöjd med. Tror dock att toriumen är likvärdig.
        [FONT="Arial Black"]Team Beast Bloggen[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av RM Visa inlägg
          Jag har en torium 30. Riktigt nöjd med den. dock har jag bara använt den samanlagt 2 veckor. Men den har fungerat utmärkt. Lite surt att det inte finns räkneverk bara, men det finns det mig veterligen inte på någon större havsfiskerulle.

Det låter bra det då blir det en el två såna laddade med flätlina.Det är ju inte skit dyrt där borta iaf.
          Provade nämligen en Maxximus 777A förra resan, gick sådär kan jag säga
          Första sejen med lite storlek runt 9.5kg så började den låta förjävligt och läcka olja så all lina blev alldeles svart.
          Så jag hoppas på att den här blir bättre. /Janne

Kommentera

Ursprungligen postat av pema72 Visa inlägg
            Det låter bra det då blir det en el två såna laddade med flätlina.Det är ju inte skit dyrt där borta iaf.
            Provade nämligen en Maxximus 777A förra resan, gick sådär kan jag säga
            Första sejen med lite storlek runt 9.5kg så började den låta förjävligt och läcka olja så all lina blev alldeles svart.
            Så jag hoppas på att den här blir bättre. /Janne
            Ja, maxximus verkar möjligen hålla för plattfiskmete. Såg en på Söröya i somras, den säckade ihop efter 2 dagar...Själv har jag kört med en shimano calcutta 700 och kan varmt rekommendera den.
            Hälleflundrafiskare

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddgubben, 2017-03-02, 10:34
            5 svar
            948 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg davidmartin  
            Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
            4 svar
            725 visningar
            0 gillar