Ursprungligen postat av BBRF
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Penn vs Avet?
Collapse
X
-
Flætlina øver ca 0,35mm ær døden på lite djupare fiske. Krævs før stora sænken/pirkar etc før att hålla djupet. Fisket blir klumpigt och tråkigt.. 15kg sej/20kg torsk behøver man inte ge 1cm om man verkligen inte vill med kraftiga grejor. Fantastiska sportfiskar blir tråkiga med før kraftiga grejor..
Køp en rulle som tar ca 500m 0,25 flætlina, med bra broms och kraftig konstruktion. Så landar man det mesta som simmar i våra vatten. En kompis skall køpa Penn TRQ100, skall enligt engelska tester vara grym? Ær den fin kommer jag køpa en likadan. Accurate 870 ær också skitfin! Har fiskat med en sån på Røst några ggr (lånad). Ær inte TRQ vad jag ær ute efter blir det ett djupt tag i plånboken.
Har en Amb 7000 Mørrum. Fin och kraftig, men amb broms funkar dåligt nær storflundran drar ivæg, extremt ojæmn!Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sturgeon Visa inläggDu får en väldigt fin rulle i Avet! Inte familjär med just den modellen, men Avet släpper inte mycket dålig. Däremot tycker jag personligen att den är på tok för stor för norgefiske om det är torsk, sej, hälleflundra med mera du är ute efter. Smaksak förstås. Penn har jag inte provat på länge så den kan jag inte uttala mig mer om än det jag läser, vilket är ganska begränsat med lovord från diverse utländska forum!
Avet finns ju i stl med amb 6000
Kommentera
-
Tror han syftar på "HXW Wide Hoo X 2 Speed" inte Avetrullar som helhet...Ursprungligen postat av oringen Visa inläggAvet finns ju i stl med amb 6000
Kommentera
-
Vänstervevat för Norgefisket
Tjena!
Lånar tråden lite. Själv är jag ute efter en vänstervevad rulle för norgefisket. Nu använder jag en Amb. big game 7001 och är inte riktigt nöjd. Har ni några tips? Det verkar vara väldigt få tillverkare som gör vänstervevade rullar för denna typ av fiske.
/DStå på dig... annars gör någon annan det!
Kommentera
-
Har samma problem... skulle helst vilja ha en vänstervevad rulle också.Ursprungligen postat av Dabilur Visa inläggTjena!
Lånar tråden lite. Själv är jag ute efter en vänstervevad rulle för norgefisket. Nu använder jag en Amb. big game 7001 och är inte riktigt nöjd. Har ni några tips? Det verkar vara väldigt få tillverkare som gör vänstervevade rullar för denna typ av fiske.
/D
Kommentera
-
Är du nöjd med utväxlingen på rullen eller skulle man ha snäppet högre utväxling på den? T ex Accurate Boss Magnum 870XC. 6:1 i utv.Ursprungligen postat av flua Visa inlägghar en accurate boss magnumB-870 riktigt grym rulle till norgefisket som jag e kanon nöjd med, ett tekniskt mästerverk ! http://www.accuratefishing.com/products/boss/B870.php
Kommentera
-
Till aktivt vertikalfiske efter flundrorna skulle en vænstervevad vara perfekt! Men har heller inte hittat någon..
Accurate finns som 2væxlad också, kika hemsidan.
Bromsen på TRQ skall enligt tester vara bra?Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Gäddgubben, 2017-03-02, 10:34
|
5 svar
955 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg