Penn vs Avet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Penn vs Avet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av girren33 Visa inlägg
    när jag fick hem min Daiwa Saltiga sa 30 blev jag förvånad av hur liten rullen är i förhållande till hur mycket lina den tar (720m20Ib) känns även stabil och gedigen ,
    mer än så vågar jag inte uttala mej om rullen då jag bara torrvevat..
    är INTE alls så dyr som Sturegon fått för sig utan i billigaste laget
    men har för mig att bbrf har daiwa``n så han kan uttala sig..
    mvh Håkan
    Japp, har saltiga 30 och den är verkligen lätt och smidig med bra linkapacitet. Fick på 400 meter powerpro 0,23 + backing under.....Nästan så att den känns lite för liten för min smak, på gränsen till för fjollig för Norgefisket.. Särskilt dyr var den inte eftersom jag tog hem den via en polare i USA...
    Senast ändrad av BBRF; 2008-01-22, 22:10.
    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Sen undrar jag om inte ABU:s ny förbättrade ambassadeurer, t ex 7000 kan vara något? Dom gamla ambassadeurerna var däremot undermåliga...
      Hälleflundrafiskare

Kommentera

accurate

Ursprungligen postat av pawe75 Visa inlägg
        Ja du, det här är inte lätt. Man vill ju gärna ha lite lina kvar på rullen om det skulle j-vlas. För det har ju hänt att linor behöver kapas.
        Vad motsvarar 350yds 30# Mono mot flätlina? Har inte riktigt lärt mig jänkarnas mått.
        har en accurate boss magnumB-870 riktigt grym rulle till norgefisket som jag e kanon nöjd med, ett tekniskt mästerverk ! http://www.accuratefishing.com/products/boss/B870.php

Kommentera

För att underlätta så kanske jag ska skriva så här: Har mycket liten erfarenhet av fisket i norge. Fiskar mest här på hemma plan.
          Åker till söröya och fiskar en vecka i maj. Kommer att köpa en rulle från USA som är av god kvalite`
          och förhoppningsvis inte bara racklar. Kommer inte bli den enda fiskeresa till norge så om man köper en bra rulle från början så är det värt att kosta på sig en bra direkt. Är man missnöjd och ska byta så blir det dyrare i slutändan. Har lagt ribban på under 500$. Så kom med förslag!!!

Kommentera

Vad har du slängt på för lina? Och vad betalande du för skönheten? Bromsspec?

Riktigt fin om pengarna finns!

Ursprungligen postat av flua Visa inlägg
            har en accurate boss magnumB-870 riktigt grym rulle till norgefisket som jag e kanon nöjd med, ett tekniskt mästerverk ! http://www.accuratefishing.com/products/boss/B870.php
            sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Sturgeon Visa inlägg
              Det här är ju en smaksak, men 0.41 mm är riktigt tjock lina för grunt fiske i så fall, för annars blir det drag i sakerna om det driftar eller strömmar. Och fiskas det grunt är ju inte kanske tväväxlat det mest nödvändiga.

Var har du sett/hört rekommendationer om dimensionen?

400-450 meter lina är ju ganska vanlig mängd lina på en rulle till allmänt havsfiske.

Tror både LX och MXJ passar, vet inte på rak arm vilken som är störst.
              /K
              Har pratat med några som varit där tididgare. Sen om dom har rätt är ju en annan sak. Vad klassas som grunt fiske?

Kommentera

Sufix Matrix Pro 0,30, angående priset så var det sk kompispris så det blir bara missvisande (tävlingsvinst)

Kommentera

Ursprungligen postat av pawe75 Visa inlägg
                  Har pratat med några som varit där tididgare. Sen om dom har rätt är ju en annan sak. Vad klassas som grunt fiske?
                  Grunt fiske är enligt mig ett maxdjup på cirkus 100 meter
                  Hälleflundrafiskare

Kommentera

Jag använder penn i nuläget vilket hittills har fungerat klockrent. Avet ligger dock i en klass för sig och är utan tvekan mitt nästa inköp inför norgeresorna i sommar.

BBRF: Vet du någon som kört med de nya 7000 i Norge ngt?

Kommentera

Tyvärr inte, dom kom väl ut först i höstas, så jag tror inte någon hunnit det än...
                      Hälleflundrafiskare

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddgubben, 2017-03-02, 10:34
                      5 svar
                      957 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg davidmartin  
                      Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
                      4 svar
                      732 visningar
                      0 gillar