Vrakfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vrakfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vrakfiske

Tjena bröder!
    Jag ska ut på vrakfiske nu till våren och undrar om det finns någon som kan tipsa om bra jiggar??? Senaste resan så hade jag med mig Storms Shadjigg 195 grams i rött&vitt vilket visade sig vara en kanonjigg, speciellt krokningsförmågan som var överlägsen jämfört med polarnas vanliga jiggar.Men enda nackdelen var att det tog en evighet att komma ner till vraket. Denna turen var det helt vindstilla så vi låg kvar ganska länge över vraket som tur var för annars så hade jag bommat hela tiden och det är ju inte vinstilla jämt

Tacksam för era tips

Är det med egen båt eller det är med stahre du åker?
    Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Boondock Saint Visa inlägg
      Tjena bröder!
      Jag ska ut på vrakfiske nu till våren och undrar om det finns någon som kan tipsa om bra jiggar??? Senaste resan så hade jag med mig Storms Shadjigg 195 grams i rött&vitt vilket visade sig vara en kanonjigg, speciellt krokningsförmågan som var överlägsen jämfört med polarnas vanliga jiggar.Men enda nackdelen var att det tog en evighet att komma ner till vraket. Denna turen var det helt vindstilla så vi låg kvar ganska länge över vraket som tur var för annars så hade jag bommat hela tiden och det är ju inte vinstilla jämt

Tacksam för era tips
      Vilket djup ligger vraken på? Vi kör på allt från 40-60 meter och det är alltid de största Storm Giant Shad (385 grams skallar) som sitter på.
      [FONT="Arial Black"]Team Beast Bloggen[/FONT]

Kommentera

Vraken ligger på ungefär 30-50 meters djup mestadels runt 40-45 meter.
        385 gram låter lite mycket...hugger verkligen 3-6 kilostorskar på så stora beten?

Kommentera

Ursprungligen postat av patrik@78 Visa inlägg
          Är det med egen båt eller det är med stahre du åker?
          Ej egen båt Ej med Stahre

Kommentera

Tack för svaret!
            Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Känns kanske lite dyrt att sätta de där stora stormjiggarna? dom kostar väl runt 100kr paketet. det brukar ju bli en hel del bottennapp när man vrakfiskar..

Kommentera

Ursprungligen postat av Boondock Saint Visa inlägg
                Vraken ligger på ungefär 30-50 meters djup mestadels runt 40-45 meter.
                385 gram låter lite mycket...hugger verkligen 3-6 kilostorskar på så stora beten?
                Ja visst gör de Jiggar sätter man inte så lätt, pilkar är mycket värre. Om du kör pilk så rekommenderar jag att du kör enkelkrok då även det motverkar att du sätter pilkarna så lätt.

Lycka till
                [FONT="Arial Black"]Team Beast Bloggen[/FONT]

Kommentera

Det är som sagt inga problem med storleken på jiggen. Fördelen med jiggen är att du får större fisk än på pilk för du slipper alla råttor under 3 kg för det mesta. Vi kör med 300 grams huvud som vi beställer från Ivar i STHLM. Jag har använd vanliga billiga billiga Fladenjiggar på 20 (?) cm. Köper dem i storpack och de fungerar bra. På senaste tiden har jag kört med en annan jiggmodell i samma längd. Minns inte vad den heter. Att sätta dyra stormjiggar i vraken är jag inte intresserad av, fast det är som Musky skriver att du sätter färre jiggar än vad du sätter pilk. Fast vissa av vraken är väldigt elaka.
                  Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

Kommentera

Tackar för infon Anders & Musky

Jag håller med om att det e lite dyrare att sätta jiggarna i vraken men det kan det vara värt med tanke på hur effektivt det är på framförallt grov torsk. Jag får väl pallra mig iväg och inhandla mig lite 300 grams jiggar.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
                    4 svar
                    715 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg dianereese  
                    Startad av Andreasbd, 2025-02-03, 21:04
                    12 svar
                    997 visningar
                    0 gillar