Greys Siege - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Greys Siege

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Testade spöt på söröya och det var ett kanon skönt spö... men när jag drog upp en torsk på 7kg exploderade krysset i änden på spöt. Så jag tänkte att det var nog fel på det men en stund senare exploderade polarens också. Köpta samtidigt.

Kommentera

Fahrstrike

Har ett gammalt sådant på 30 lbs. Kanonspö med helt rätt längd och rätt handtag. Bände upp en hel del fisk med det på Söröya ifjol och ska dit igen nu den 10 juli. På spöt har jag en 50 lbs Penn International.

Kommentera

Ursprungligen postat av pawe75 Visa inlägg
        Testade spöt på söröya och det var ett kanon skönt spö... men när jag drog upp en torsk på 7kg exploderade krysset i änden på spöt. Så jag tänkte att det var nog fel på det men en stund senare exploderade polarens också. Köpta samtidigt.
        Kryssbutten föll i bitar alltså?

Det låter ju inge vidare. Jag hade väl iofs. tänkt köra utan bulten i spöbältet, funkar rätt bra med spöt bara rätt ner i koppen.
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inlägg
          Kryssbutten föll i bitar alltså?

Det låter ju inge vidare. Jag hade väl iofs. tänkt köra utan bulten i spöbältet, funkar rätt bra med spöt bara rätt ner i koppen.
          Funkar gör det men när man köper ett fint spö borde det hålla för mer...
          Känslan i spöt är riktigt bra, men det är klart man blev lite besviken:-(

Kommentera

Fiskade med ett sånt på Söröya nu i juni efter att mitt shimano beastmaster jigging pajat. Rullfästet bröt ihop och jag stod med rullen i ena handen, spöt i andra och (lyckligtvis bara) en 7-8kg torsk i linänden...

Greys regerar - kanonskönt -. inga problem med kryssbutten på mitt hyrspö från NSA heller.

Kommentera

Ursprungligen postat av pawe75 Visa inlägg
              Jag tror att ni bara hade ren otur och fått vars ett måndags ex, har bara hört gott om dom spöna ska själv inviga mitt på söröya.
              Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Har fiskat med detta spö nu 1 1/2 år i sundet och jag är helt nöjd. Tll en början tyckte jag handtaget var lite kort. Men efter några turer så tänkta man inte mer på det!

Kommentera

Kostar?? Var köpa??

Kommentera

Dom finns på sportfiskegiganten i Malmö, sportfiske depån, Fiske &fiskar i Malmö med flera, sök på nätet annars om du inte vill beställa.
                    Har nu använt mitt på en resa till Söröya och är kanon nöjd använder det i sundet med och är mycket nöjd med det. När det gäller det med att det explodera så prata jag med Jimmy på Nordic sea angling om detta för några veckor sedan.
                    Och har dom haft några problem så har det kommit direkt på 1:a fiskepasset! dom har haft vissa spö som knäckts direkt på 1:a passet. Men som sagt fel från tillverkningen annars så är det ett kanon spö som håller hur bra som helst och som jag varmt kan rekommendera
                    Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
                    4 svar
                    773 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg dianereese  
                    Startad av Krisochpanik, 2025-05-14, 15:14
                    7 svar
                    564 visningar
                    0 gillar