Köpa spö och rulle....men vad? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa spö och rulle....men vad?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpa spö och rulle....men vad?

Har beställt ny båt från usa precis, så nu tänkte jag börja fiska lite i havet som länge vart en dröm, kommer väl mest bli att gå ut från typ varberg o liknande.

så vad ska jag köpa för spö o rulle (utan o betala en förmögenhet)? kanske 2000.-? el billigare om det finns nått vettigt

vet att det finns många tidigare trådar ang detta, men nya grejer kommer ju ut hela tiden på marknaden så jag tänkte det va värt o starta en helt ny o fräsch tråd

Ursprungligen postat av Adamzki Visa inlägg
    Har beställt ny båt från usa precis, så nu tänkte jag börja fiska lite i havet som länge vart en dröm, kommer väl mest bli att gå ut från typ varberg o liknande.

så vad ska jag köpa för spö o rulle (utan o betala en förmögenhet)? kanske 2000.-? el billigare om det finns nått vettigt

vet att det finns många tidigare trådar ang detta, men nya grejer kommer ju ut hela tiden på marknaden så jag tänkte det va värt o starta en helt ny o fräsch tråd

Köp en ambassaduer 7000 finns för 749 kr på bla snajk i vänersborg . ett Tica stand up spö kostar väll omkring 700 kr 15-30 Lb . Å lina 0,30 Finsspraid för 1:50 metern eller nån lina 0,26-0,30 .

Då hamnar du på rätt sida om 2000 kr vallen

/Fredrik

Kommentera

hmmm köpte spö o rulle, inga värstinggrejer, tänkte att jag får se hur mycke havsfiske d blir innan jag börjar plöja ner för mycket i det fisket.... köpte ett ron thompson hardcore II o en okuma searay rulle för 550:- så får börja med det o se sen..... kan tänka mig en catalina rulle i framtiden för den ser fin ut?

Kommentera

Det går nog också bra. Har själb Ron Thompsonspön av hög kvalitet men är såld på ambassadeurer som funkat i vått och torrt och lär funka för min son och hans söner sen också.

Kommentera

jo jag har ambassadeur trollingrullar, det är ju d bästa, men vi får se va detta går för! tyckte d va billigt

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddgubben, 2017-03-02, 10:34
          5 svar
          957 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg davidmartin  
          Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
          4 svar
          732 visningar
          0 gillar