Ursprungligen postat av TeamScuirus
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Röst, val av rulle?
Collapse
X
-
Har nu besökt fiskersidans havfiskeforum och där var det några, bl a en som kallar sig "blålånge" som rekommenderade tiagra 16 för djupmetet, vilket jag kan hålla med om, men dessutom rekommenderade han 0,32 lina för djupmete. Ett sådant råd är helt fel, för att inte säga rent åt helskotta. Tror knappast han har någon större praktisk erfarenhet av djupmete om han väljer en sådan lingrovlek.Senast ändrad av BBRF; 2009-02-22, 20:48.Hälleflundrafiskare
-
Jag kommer att köpa en rulle UTAN linspridare, och dock ej ngn Ambassadeur!
Har hört en del om förstörda bromsar och klabb med linspridarna på dem. Skulle en hälle av hyfsad kaliber stiga på och rusa så vill man ha rejäla grejor i händerna. Ambassadeurrullarna använder jag till öresundsfisket där man sällan finner torsk över 7kg.
Sen vill man inte stå och kämpa med 1kgs rullar....Litar nog mer på BBRF
Kommentera
-
Jag hade köpt en torium prisvärd och bra rulle och att den har hög utväxling kan vara bra om du åker fler gånger och vill fiska kungsfisk bland annat. Jag har en och är nöjd med min en kanon rulle till en vettig peng.Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se
Kommentera
-
Den gamle och navet
(han som e ute å cyklar)
Kommentera
-
Denna e ny. Men du måste vara snabb o bevaka bara en dryg timma kvar på budgivnigen.
Den gamle och navet
(han som e ute å cyklar)
Kommentera
-
Skulle lägga mina pengar på en Avet!!
Som sagt en Avet är en underbar rulle som även finns för oss som vill ha felvevat (vänster)! Sen finns det bra kontakter på forumet om man vill importera från staterna!
Jag tog hem en själv när dollarn stod i dryga 6 kr, då kostade den mig dryga 1400:-
Den modell jag tog hem var en MXL 5,8 den väger drygt 450g med en linkapacitet på 680m/0,36 PP
Kommentera
-
Själv kör jag med ett Diaflash 6-12 och Antares 2030 och en Daiwa Saltiga sa30T.http://www.daiwa.com/Reel/detail.aspx?ID=59 Ganska dyra grejer här hemma, Men saltigan köpte jag i USA för knappt 3000 förra året och antares fick jag ett riktigt bra pris på, ångrar mig inte ett dugg, Helt underbara grejer att fiska med och har inte känt något spö någonsin som är skönare än antaresSenast ändrad av Asser; 2009-04-03, 19:25.
Kommentera
-
Hakar på denna tråden då jag åker till Söröya om några veckor och måste uppdatera min utrustning.
Tycker Ambassadeur 7000i CS med nya Matrix-bromsen verkar vara ett vettigt alternativ. Någon som har lite åsikter?
Betänk gärna att den är hälften så dyr som Shimano eller liknande.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lyly19, 2026-02-23, 08:40
|
2 svar
229 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg