Jag är nybörjare inom havsfiske, och har varit ute flera gånger i några timmar per gång utan ett enda hugg, medans man läser om andra som får öring på öring i havet, någon som har tips på vilka drag / beten man kan prova med? Eller takniker i övrigt, känner att jag behöver lite hjälp här.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilka drag / beten till havsöring?
Collapse
X
-
Vicke och gladsax dragen är väl skapligt heta på höGilla och följ oss på facebook
www.facebook.com/TeamFishingForFun
Mina PB:n
Gädda 12.70 kg 117 cm
Gös 5.70 kg 80 cm
Abborre 1.32kg 46 cm
-
Ursprungligen postat av Stigman Visa inläggÄr också färsking på HÖ, undrar om ni låter draget sjunka ett tag eller vevar ni in på en gång?
Fiskar ni mest där det är stenig botten?
Har hört att det nappar även på sand stränder rätt eller fel?
Kommentera
-
Rent generellt är det nog så att alla inte får massor med fisk men om någon skulle dra 3 blanka öringar på ett morgonpass så är det ute på alla möjliga hemsidor ganska snabbt. Det är sällan någon som skriver om alla gånger dom inte fått fisk. Hur som helst, är där ingen fisk så kvittar det vilket drag du har. Jag har haft mina bästa fisketurer när det har varit väderomslag, helst från längre perioder med högtryck som snabbt går över till lågtryck. Men det är jag, det finns säkert en uppsjö av andra fenomen som sätter fart på fisken under förutsättning att det finns fisk där du fiskar
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Spuute Visa inläggJag är nybörjare inom havsfiske, och har varit ute flera gånger i några timmar per gång utan ett enda hugg, medans man läser om andra som får öring på öring i havet, någon som har tips på vilka drag / beten man kan prova med? Eller takniker i övrigt, känner att jag behöver lite hjälp här.
Havsöringsfiske är skitsvårt, även om man hittar fisken så är det inte säkert att man får den att hugga. För mig tog det cirka två år att lära mig vissa vatten i Stockholms skärgård. Ändå blankar man då och då.