Havsfiskeset? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsfiskeset?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsfiskeset?

hade tänkt prova på fiske efter torsk i första hand. Kör för nuvarande gamla metoden med linvinda. Använder mig av pilkar -300g och ibland lyskrokar. Behöver lite tips på bra/hyfsade havfiskeset för 1000-2000:- vill inte ha skräp ifall jag får mersmak. Fiskar mellan 10-50m ungefär.

Mvh jimmy
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

kolla i din lokala fiskebutik om dom har nåt set med en ambasadeur 7000 av något slag, är du inte ute och fiskar jättetorskar så funkar en sån rull utmärkt på det djupet.

När det gäller spö så får du känna dig fram vad som känns bra när det gäller vikt och rullens placering..

Tittade snabbt på Olssons fiske och dom har ett antal set i den prisklass du är ute efter.

Kommentera

Tack för tipset. Ska kolla upp de. Sist hade dom bara ett kinetic set för 400-500:-

Kommentera

Vilka andra rullar finns det som är bra men ändå ryms i budgeten? I spöväg hade ja tänkt prova RT waypoint. Är det ett ok spö?

Kommentera

jag började med det set som har spöt du pratar om + en okumarulle
          Det var helt ok men när jag köpte en amb 7000 lc syncro så gick jag helt över till den rullen och felet med spöt är att det är rätt tungt, men i övrigt är det robust och tål fisket.
          Ska dock själv försöka hitta ett spö som väger lite mindre i år, om jag nu hittar nåt jag gillar...;P

Kommentera

Okej. Hur är okuma rullarna? Har hör både positiva och negativa omdömen. Tänker främst på magda pro. Tänkte lägga typ 2/3 av budgeten på rullen. Behöver ju inte värsting grejor för mitt fiske(än iaf). Okuma rullar har ju handlarn. Ena killen i butiken använder okuma på alla sina trollingspön. Brorsan har 2 kinetic set hemma som han knappt använt. Så köper ja en rulle kan jag ju låna ena spöt av han.

Kommentera

Tjacka en beggad äldre amb. 7000 (inte 7000i) på internet för en tusenlapp, och köp ett spö för en femhundralapp, det kommer du långt på.

Kommentera

Hur är amba bg7000 hs? Hittat ny för 999:-

Kommentera

Dom Okuma jag har är Catalina-rullar, dom har funkat bra men skulle helt klart välja en amb 7000 före dessa...

Jag köpte min amb 7000 lc syncro från Olssons i ett trollingset där jag fick spö + rulle, det blev billigare än att köpa enbart rullen av nån anledning...

Kommentera

Köp dej en amb 7000 och ett bra spö--- allt blir mycket roligare när man har riktiga grejer------och en sak till INGET OKUMA.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddgubben, 2017-03-02, 10:34
                    5 svar
                    941 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg davidmartin  
                    Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
                    4 svar
                    722 visningar
                    0 gillar