Vrakspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vrakspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vrakspö

Som rubriken lyder,är ute efter ett vrakspö som fungerar fint till vraken utanför västkusten.Westbank, westvåg, fågelvraken osv.
    Det får gärna vara ett renodlat spö för just vrakfiske med go ryggrad,kommer inte att köra något makrillfiske eller dylikt med det.
    Så har ni något tips på ett gött spö så skriv en rad...
    Senast ändrad av kustöringen; 2010-08-18, 21:17.

Hej, ska du fiska på fiska på dom vraken så passa dig för det är elaka vrak som du fastnar i blixtsnabbt för det är fullsketet med garn där. Inte det du fråga efter men bara ett tipps, lycka till med spö letandet.

Kommentera

Jodå det känner jag till,har kört där ett par gånger i sommar.Drog på något riktigt tungt ute på westbank som gjorde precis vad den ville,självklart stack fisken i i vraket...

Kommentera

Hej Mattias!

Du har ju greys 24 pounds har det själv till fisket i Norge och där är bra ryggrad men du har ändå känslan kvar i det. Du har även Imax 32 pounds jag köpte det för ett tag sen. Men jag har bara testat det på sommarbulefisket ett härligt spö också. Sen har du Antares det är nog dom jag skulle tittat på. Hoppas det hjälpte dig lite....
        Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Tjenare Patrik!

Skall kika närmare på greys 24 pound och imax 32 pound.Ska du ha ett antares får man ju slanta en del

Kommentera

Skulle nog ta ett Greys 48 om jag skulle fiska vid vrak. Jag har både 24 och 48 och använder numera 48:an till det tyngre fisket.

Kommentera

Greys 24, (48 är att ta i) Bänder upp det du vill ha med ett 24 om du inte ska köra 600gr + men det tror jag inte

Kinetic haul 20 faktisk väldigt nöjd med det och använde det störe delen av tiden på söröja

Nya Ugly Stik 20-30 kan nog vara något. Finns till bra pris på sportfiskedepån

Vill du ha något att slita ordentligt i har jag ett 20lbs BFT sea strike (grymt drag i det) Oanvänt ny pris 1795:- Pris, bud!

Kommentera

Tackar tackar! Många fina tips på spön här,mycket uppskattat!
                Skall kika närmare på de modeller ni har nämnt. Greys 48 känns lite för tungt.Visst behöver man kunna sätta emot när de stora kliver på men som sagt,skall kika närmare på de modeller ni har nämnt!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddgubben, 2017-03-02, 10:34
                5 svar
                941 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg davidmartin  
                Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
                4 svar
                722 visningar
                0 gillar