Flytoverall - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flytoverall

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flytoverall

hej....

det e så att jag håller på med havsfiske, och har alltid haft flytväst på mig ovanpå regnkläder, under det har jag varm kläder när ska ut och fiska, men nu har jag köpte en flytoverall, och min fråga e:

hur mycket kläder ska man ha på under flytoverall, eller räcker det med en gympa byxa och en tröja sen tar man på sig flytoverall, eller hur mycket kläder behöver man då???....

MVH VENOM

Ja är det 15 grader och sol så kanske du inte behöver tröja.

Men är det -15 och storm, kanske det kan behövas något varmare under.

Kommentera

Om du är en seriös havsfiskare eller trollare så rekommenderar jag en MPS Multi Purpose Suit att ha under flytoverallen. Dyr med livsviktig om olyckan är framme!! På sommaren kör jag T-Shirt under. Ett vanligt underställ kan oxå vara ganska lagomt blåsiga dagar.. Tänk på att HA MED FÖR MKT kläder hellre än för lite!
      /Team Perax, Jon Persson
      http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

Beror lite på vad du har för flytoverall också, och i vilka temeperatur du ska använda den i? När jag använde flytoverall hade jag bara underställ, det räckte när det var 22 minus ute.
        sigpic
        www.bjornsfisketrosa.blogspot.com

Kommentera

HEJ...

tja.. det e i allafall ej den billigaste overall som kan kunde hitta i ÖB FÖR Ca 900 kr, den kostar runt 2500 kr det e en flyt, vind och värme overall dessutom vatten tät..

och det e nu till helg som jag ska ut på havsfiske i göteborg, då e vi ca 30 man i en stor båt som kör två timmar rakt ut mot öppen havet och sen fiska i 4 timmar, sen 2 timmar tillbaka till hamnen.. vi åker kl 06.00 och tillbaks kl 14.00...vet ej riktig hur väder e i helg.. om har riktig otur så kanske 5 grader varm med ganska storm och regn... och om tur så ca 15 grader varm, lite regn och lite storm....

givetvis e det klok att ta med för mycket kläder istället för lite.... men jag har haft lite otur med väder på sistone så att man ej får koll på sin balans i 5 minst så det e svårt att byta kläder under tid.....

mvh venom

Kommentera

Det mesta handlar om vilken overall du har samt hur mycket du rör dig under turen, använder mestadels min till ismete där man rör sig en hel del vilket gör att man alstrar bra mycket värme och således inte behöver ha så mycket kläder under, rekommenderar starkt något typ utav underställ som andasså du inte blir svettig närmast kroppen, om ett tunt underställ inte räcker så finns det änd 2nd layer kläder som fungerar utmärkt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
            4 svar
            715 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg dianereese  
            Startad av Andreasbd, 2025-02-03, 21:04
            12 svar
            997 visningar
            0 gillar