Bottenmete efter regnbåge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bottenmete efter regnbåge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bottenmete efter regnbåge

Någon som har ett bra tips på tackel före bottenmete efter bågarna? Sjön som jag brukar fiska i har rätt dyig botten så det är lätt att agnet sjunker ner och gömmer sig.

jag brukar köra med glidande bottenmete med ett sänke på ca 20g och en ca ½-1m lång tafs av 0.18-0.20 och en liten sl 8krok som jag angnar med powerbaits "flytande" så det blirsom ett popup tackel, fast kör du inte powerbaits så kan du ju alltid göra samma sak med räka fast kanske knyta fast en liten bit frigolit eller liknande på räkan
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Tack för tipset, får prova d.

Kommentera

Vattenfyllt flöte!

Finns ett annat sätt att lösa detta problem.

Fyll ett vanligt flöte fullt med vatten och tillsätt om det behövs ett eller ett par små blyhagel så att det sjunker långsamt. Detta tackel blir visserligen tungt men det löser problemet med dyiga bottnar. Är du bekymmrad över att flötet är lite för färggrant är det bara att ta en svart tuschpenna och måla över med. Bäst är det dock att använda ett ofärgat flöte.

Denna metod har jag använt vid annat fiske men det finns ingen anledning till att det inte ska fungera vid regnbågefiske.

//Tantor
        [FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
        29 svar
        4 952 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sundström76  
        Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37