Metare, dags att vakna! ;) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Metare, dags att vakna! ;)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Zolwikus
    replied
    Kan ni rekommendera något simpelt bottenmete tackel efter gädda som fungerar väl. Tänkte byta taktik när det blir varmare varmare i sommar och söka de på djupare vatten med sill och makrill.

Lämna en kommentar:

• Zolwikus
    replied
    Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
    Söndagen bjöd på en trevlig eftermiddagskarp.
    [ATTACH=CONFIG]87189[/ATTACH]

Ingen baddare men en trevlig fisk att få på flötmete.

Matchspö, 0,20 mm nylon som huvudlina och tafs på 0,16 mm - ni gissar rätt att jag inte optimerade utrustningen för en karp på 4,5 kg.

Trevlig sällskap är även det viktigt och Hasse Hansson, som också huserar här på forumet, gjorde att jag uthärdade både blåst och regn.
    Gött att se att du kunde hitta tid till slut!. En fin rackare!

Lämna en kommentar:

• Sir Fish-a-lot
    replied
    Söndagen bjöd på en trevlig eftermiddagskarp.
    Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	958,9 KB
ID:	1781554

Ingen baddare men en trevlig fisk att få på flötmete.

Matchspö, 0,20 mm nylon som huvudlina och tafs på 0,16 mm - ni gissar rätt att jag inte optimerade utrustningen för en karp på 4,5 kg.

Trevlig sällskap är även det viktigt och Hasse Hansson, som också huserar här på forumet, gjorde att jag uthärdade både blåst och regn.
    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2016-05-16, 09:02.

Lämna en kommentar:

• HaggaKagga
    replied
    Tvingade mig ut idag efter jobbet och plockade en mört en regnbåge och min första ruda!

Name:	IMAG3261.jpg
Size:	920,3 KB
ID:	1781532

Rolig sjö jag hittat vet aldrig vad man får på kroken. Ryktas om att det ska finnas grov karp i denna sjö också så har beställt lide grejer och ska testa så snart jag har tid att ta mig ut.

Lämna en kommentar:

• Zolwikus
    replied
    Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
    Trevligt att ni får så många trevliga meteupplevelser... en annan kommer inte ut p.g.a. det där som kallas livet (alltså det som sker mellan fiskepassen).
    Livet tar hårt på en ibland. Du får försöka hitta tid snarast så även du kan njuta!

Lämna en kommentar:

• Sir Fish-a-lot
    replied
    Trevligt att ni får så många trevliga meteupplevelser... en annan kommer inte ut p.g.a. det där som kallas livet (alltså det som sker mellan fiskepassen).

Lämna en kommentar:

• Abramis Brama
    replied
    Riktigt härliga bilder och berättelser grabbar! Jag har varit iväg och fiskat nu under långhelgen med två släktingar som nästan bara vill spinnfiska efter predatorer. Har dock satsat en del på mete med och igår hade vi ett riktigt härligt kvällspass. Mäskade upp platsen ordentligt och efter en timma ungefär kom fisken i mängder. Vi krokade flertalet braxnar samt mörtar och en av mörtarna var faktiskt den största mörten jag någonsin har sett. Det där behövde jag efter att ha haft en seg metesvår tidigare.

Lämna en kommentar:

• Zolwikus
    replied
    Feederfiskade igår.
    3 mörtar. Bytte tafsar, krokstorlekar. inget hjälpte. Efter 18 satte jag ut ett tackel med flötmete och mört på jakt efter gädda då jag synat aktivitet med mört som hoppat galet. Det tog inte lång tid innan flötet sj önk. Tappade 2 ( en större som tog med sig tacklet ) och en mindre. Upp kom en 2.5 kilos gädda.

Name:	13138958_1779321765630209_6911769769174703099_n.jpg
Size:	113,5 KB
ID:	1781507

Lämna en kommentar:

• tintin_jkpg
    replied
    Knektadammen här i stan bjöd ikväll på EN fisk och den fick jag.

Name:	2016-05-06 18.25.44.jpg
Size:	312,1 KB
ID:	1781498

Lämna en kommentar:

• Zolwikus
    replied
    Ursprungligen postat av HaggaKagga Visa inlägg
    Drog första metpasset idag. I år har jag bestämt mig för att meta mer, och första arten som intresserat mig är Sutare. Så jag har köpt mäsk (sutar kung) från swedbait. Kollade upp en sjö i närheten där det ska finnas sutare. Läst en väldigt informativ och välskriven tråd här på forumet om just Sutare. Läst att om flötesmete, att den gärna står bland näckrosor och ofta hugger i gryning/skymning.

Polarn ville dock spinnfiska så platsen vi valde var relativt öppen, dvs. ingen vass och näckrosor har det inte börjat titta upp än (bor i västmanland) vi började fiska runt 11-tiden. Jag blandade i ett par skivor franskbröd, lite majs och räkor i lake jag klippte till små bitar plus lite av laken för att göra det lättare att baka mäsket. Knådade en boll på min feeder och satte en räka på kroken och bottenmetade. Mot dessa odds om skymning/gryning/näckrosor osv. så lyckades jag kroka min livs första sutare, ingen jätte fisk men blev sjukt överraskad och glad blev bara en idag men känner mig sjukt taggad att fortsätta prova mig fram. Så om någon har något tips ang. mete så är jag öppen för det. [ATTACH=CONFIG]86998[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86999[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]87000[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]87001[/ATTACH]
    Stort grattis!. Rena guldet!.

Imorgon blir det kävlingeån för min del.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
656 svar
49 155 visningar
1 gilla
Senaste inlägg efc__
av efc__