Metare, dags att vakna! ;) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Metare, dags att vakna! ;)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trevlig fiske och ett riktigt drag i Fiskarna riktigt kul
    Bifogade filer

Kommentera

• Dubbla inlägg

Kommentera

• Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg
        Trevlig fiske och ett riktigt drag i Fiskarna riktigt kul
        Kul med en sutare! Hur stor var den? 1.6kg? Vad tog den på?

Kommentera

• Ursprungligen postat av efc__ Visa inlägg

Kul med en sutare! Hur stor var den? 1.6kg? Vad tog den på?
          Yes och vilket drag det var hade inget att sätta emot när det bar i väg
          Den tog på en ananas-corn wafter https://karpfiskebutiken.se/index.ph...=wafter&page=2

Kommentera

• Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg

Yes och vilket drag det var hade inget att sätta emot när det bar i väg
            Den tog på en ananas-corn wafter https://karpfiskebutiken.se/index.ph...=wafter&page=2
            Intressant! Har aldrig testat den typen av bete tidigare. Går det att sätta direkt på kroken eller behöver man någon form av hair rigg för att få det att sitta?

Kommentera

• Ursprungligen postat av efc__ Visa inlägg

Intressant! Har aldrig testat den typen av bete tidigare. Går det att sätta direkt på kroken eller behöver man någon form av hair rigg för att få det att sitta?
              Du behöver den här https://karpfiskebutiken.se/index.ph...ch=f%C3%A4rdig

Och den här https://karpfiskebutiken.se/index.ph...roduct_id=4725

Kommentera

• Då är jag med på noterna! Tackar för förklaringen!

Kommentera

• Jaha.. då var man igång för säsongen! Igår och idag, bara småfisk. Det mest intressanta som hände igår kväll var att en fisk kapade linan. Min teori är att linan var dålig (förra årets) samt att linan tvinnats av föregående fisk, för linan var kapad precis i linje med kroken och så brukar det inte se ut om en gädda varit framme. Vad tror ni?

Finns det för övrigt några metare kvar? Känns som vi är ett kraftigt minskande gäng. Såg en fiskare igår vid sjön, men det var spinnfiske.

På dagens fisketur dök det upp en vacker kvinna som låg och solade i närheten av min fiskeplats. Väldigt tyst och snäll, så delad glädje var dubbel glädje. Jag frågade t.o.m. om hon var sugen på att fiska när hon var klar med solandet, men hon log och svarade att det inte var hennes hobby direkt.

Trevligt sällskap var det ändå, och mycket vackert!

Kommentera

• Jag metar fortfarande Metar så pass att jag fundera på o banta ner spinnfiskeutrustningen ganska rejält.
                    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

• Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
                      Jag metar fortfarande Metar så pass att jag fundera på o banta ner spinnfiskeutrustningen ganska rejält.
                      Ah, du kör också både och? För egen del växlar jag beroende på vad jag är efter. Gädda, spinn, resten mete. En annan variant jag kör med är om det är segt mete, tar jag fram spinnspöet och är spinn segt, så växlar jag till mete. Däremot är inget så avslappnande för mig som mete. På att göra listan finns dock en lite mer riktad satsning på gäddmete, men har ännu inte orkat tackla om.

Utrustningsmässigt har jag alltid varit minimalist. Mäsk och agn, peang, lite småpyssel som krokar, lina, flöten ifall linan skulle gå av, håv, ficklampa och that's it. På spinnsidan en liten låda med ca 6 olika drag. Jo, en kniv har jag med också.

Dagens tur var seg. Tappade en abborre som såg ut att vara ca 350-400g vilket är stort i mina sjöar.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
                      687 svar
                      50 990 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg efc__
                      av efc__

Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
                      17 svar
                      1 876 visningar