Ursprungligen postat av Manhood
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ismete med dött bete
Collapse
X
-
Hej Jögge; Det är klart att ett "dött" bete som du ger "liv" fungerar lika bra som ett levande bete...kanske bättre!Ursprungligen postat av jögge Visa inläggBåde jag och kamrater har kört med dött agn och ibland har det varit bättre än levande. Vi har använt oss vinden för att sätta rörelse på de döda betena(ett litet segel eller motsvarande på vippan ger rörelse till agnet). Hänger agnet bara stilla är det aldrig bättre än levande enligt mina erfarenheter. Så kör med dött agn om du inte får tag i levande men försök få "liv" i betet.
One day spent fishing adds another day to your life!
Old Firehand
Kommentera
-
"Gamla Grillvanten" kan du vara själv "bonnpojk"! Jag ser att du gjorde en "Prylis" när du gick ut på nätet och lovade mig en abborrbok till jul för att jag räddade ditt manuskript-Ursprungligen postat av Jan O Visa inläggHåller med gamla grillvanten generellt om döbete... och vill lägga till att om du ändå väljer att fiska med dött bete så mäska gärna hålen med små bitar fisk, gör ofta en märkbar skillnad....
Det är ingen ko på isen. Redan den 27/2 börjar stora bokrean!
Someday we´ll go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
-
Hehe det är sant det du skriver. Fördelen är att agnet rör sig men inte flyr, påverkar således huggreflexer men simmar inte undan i sista stund. Det är något för dom som orkar ismeta att bygga vidare på och förhoppningsvis utveckla fisket, hoppas det väcker idéer hos någon ivf (själv är jag less på det fisket och har för första vintern på mycket länge inte ismetat ett enda pass)Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggHej Jögge; Det är klart att ett "dött" bete som du ger "liv" fungerar lika bra som ett levande bete...kanske bättre!
One day spent fishing adds another day to your life!
Old Firehand
Kommentera
-
Om man använder färsk död betefisk får man ju dessutom ett 100%isgt naturligt rörelsemönster om man t.ex. hakar på en 10cm mört på en balansare. Ser sjukt givitigt ut!Ursprungligen postat av jögge Visa inläggHehe det är sant det du skriver. Fördelen är att agnet rör sig men inte flyr, påverkar således huggreflexer men simmar inte undan i sista stund. Det är något för dom som orkar ismeta att bygga vidare på och förhoppningsvis utveckla fisket, hoppas det väcker idéer hos någon ivf (själv är jag less på det fisket och har för första vintern på mycket länge inte ismetat ett enda pass)
sigpic
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)Äntligen en lite större fisk. Har ni fått några större sutare på kroken i år?1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2025-05-17, 12:24 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
656 svar
49 358 visningar