Vad har du i din karp spot? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad har du i din karp spot?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad har du i din karp spot?

Hej jag funderade lite på vad ni har i eran karp spot? Om man kollar på olika karp filmer så använder många bara boilies och mix av olika pellets. Ser inte så många som använder just partiklar. Men vad föredrar ni? spod mix med massa partiklar och boilies eller bara pellets/boilies?

/MM

Det varierar sig väldigt mycket, ibland kör jag bara boilies och ibland endast partiklar, men det bästa enligt min mening är att blanda i så mycket som möjligt tex. bolies (hela och hackade) olika sorters pellets, olika typer av partikel beten mm....så man får en så "bred" blandning som möjligt, då får karpen svårare att veta vad den blivit fångad på, det är däför sån blandingar bara fortsätter och fortsätter att fånga fisk.....

Kommentera

Säger som N-R-G, beroende på vilken sjö ja ska fiska i, ja brukar göra iordning en spod/method mix, med mäsk för spec lukten, sen partiklar i, typ kikärtor, lite hampa, majs, tigernötter hackade bolies och några hela bullar i en pva påse, de har funkat fin fint för mig, men däremot finns de många fiskar i dem sjöarna ja fiskar i så man kan mata med exakt hur mycket som helst, men de varierar från sjö till sjö.
      go fishing

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
      656 svar
      49 601 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg efc__
      av efc__

Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
      17 svar
      1 833 visningar