Mörtstuga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mörtstuga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Norden
    replied
    Tänkte fylla på med en sida som har ett hyffsat sortiment. Har själv beställt därifrån och det gick smidigt. http://www.lantbruksnet.se/langbergs/redskap.htm

Lämna en kommentar:

• Bongoloid
    replied
    Så det räcker med att bara slänga in en formfranska i fiskmjärden?

Lämna en kommentar:

• keldor
    replied
    Om man jämför Julas, Pasi har en som testas med en paraplystuga, så är paraplystugan helt överlägsen. Både i fångst och i "pris".

Men den stora fördelen med paraplystugan är ändå des smidighet.

Lämna en kommentar:

• martinus
    replied
    Jo, Julas fiskmjärde har har en tilltalande konstruktion. Hållbar, inget som rostar eller ruttnar vad jag har märkt, som exempelvis Julas andra gärna gör efter ett tag. Riktigt smidig också. Jag har dock bara fått massa alldeles för små i min, bra till abbormete men inte till gädda.
    Tycker fortfarande paraplymjärden fångar bäst.. dock dyr som sagt.

Lämna en kommentar:

• crotalus81
    replied
    vittja den när det fortfarande är mörkt.De går ur dem när det är ljust.Har aldrig haft många mört i när jag vittjat när det är ljust men när det är mörkt kan det va 50 mört i en.Släng i den där det är en 3m ungefär.Behöver inte liga vid någon vass.Kan ligga mitt i sjön om det är så.

Lämna en kommentar:

• Push-Up
    replied
    Julastugan (fiskmjärde) är grymt bra, håller länge, sjunker inte ihop, billit om någon snor den, rymmer mycket mört.

Kasta in en halv formfranska, så enkelt är det, krångla inte till det (som jag höll på med förut)

Lämna en kommentar:

• olotor
    replied
    Gör en själv. Det finns många ritningar och du klarar dig under 100 kr.

Lämna en kommentar:

• Bongoloid
    replied
    Fast det känns lite väl saftigt att köpa en mörtstuga för en femhundring på Attitudebaits. Det blev snik varianten..

Lämna en kommentar:

• pasi75
    replied
    Visst är julas billig, men man får vad man betalar för. Att kasta ut den från en brygga är ju bara att glömma då pinnarna är hoppläsa. Sen så sjunker den som ihop litegrann då den blir blöt

Lämna en kommentar:

• Hetsjägar´n
    replied
    Kör med denna kräftmjärde från Jula. http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp
    Klockren om man inte lämnar den för länge mellan vittjningarna, då mörten hittar ut.
    Men den är billig, funktionell och framförallt smidig.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
687 svar
50 669 visningar
1 gilla
Senaste inlägg efc__
av efc__

Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
17 svar
1 870 visningar