Ursprungligen postat av pasavis
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
köpa maggots hos odlaren
Collapse
X
-
Lite tips om Caster´s
Frys in dom i vatten, då spricker de inte lika lätt när de tinar.
Om man strör lite askorbinsyra (C-vitamin) över sina casters eller i vattnet man förvarar dom i så håller de sig mycket bättre. (en bonus med detta är att de blir nyttigare för fisken
)
/ WikströmDen beska smaken av dålig kvalitet sitter i bra mycket längre än det låga prisets sötma!
Kommentera
-
Bonka en Älg och låt den ligga i skogen x antal dagar:
Sedan finns det Maggots till alla som behöver
Kommentera
-
Yes, så har vi gjort i klubben ett tag men även då spricker de lättare. Askobinsyra har jag inte testat. Funkar det bra?Ursprungligen postat av Wikström Visa inläggLite tips om Caster´s
Frys in dom i vatten, då spricker de inte lika lätt när de tinar.
Om man strör lite askorbinsyra (C-vitamin) över sina casters eller i vattnet man förvarar dom i så håller de sig mycket bättre. (en bonus med detta är att de blir nyttigare för fisken
)
/ Wikström
Det finns ju "preserved" att köpa. De är "halv-konserverade" och rena rama dyngan. Luktar oftast apa dessutom.
Frysta maggots som SG var inne på är däremot något som kommer mer och mer. Även de är bästa att frysa in i i vatten. Nästan bättre än levande i vissa situationer. Spricker gör de inte.... om man inte trampar på dem.
Det finns mycket med det jordiska. Nästa test är att frysa mask i vatten.... Har någon testat?Mete framför allt!
www.Metetorget.com
Kommentera
-
... och så kan du trycka ner minst det tredubbla i en feeder och i mäskbollarna.Mete framför allt!
www.Metetorget.com
Kommentera
-
Har inga direkta "vetenskapliga" undersökningar på effekten med askorbinsyra men jag upplever att de håller sig fräscha längre. Om man skippar askorbinsyran blir de mörka och luktar apa ganska omgående. Med syra behåller de "färgen" och luktar betydligt bättre. Askorbinsyra ingår ju i ett antal olika matvaror som "antioxidant" så dess effekt i det avseendet är nog tvivellös.
Jag försöker alltid att förvara mina casters lätt fuktiga även när jag inte har dem i vatten. Detta för att syran ska lösa sig och jag tillsätter alltid syra, även om jag ska frysa dem. Dessutom så får de en ganska angenäm och syrlig smak
Den beska smaken av dålig kvalitet sitter i bra mycket längre än det låga prisets sötma!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)Äntligen en lite större fisk. Har ni fått några större sutare på kroken i år?1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2025-05-17, 12:24 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
656 svar
49 118 visningar