Jag har råkat komma över lite pellets (ca 0,8mm) som man matar regnbågar i kassar med. Och jag undrar om pelletsen skulle funka som både mäsk och krokbete till sutare, karp, brax mm. Kan inte riktigt beskriva smaken men typ en blandning av hönsffoder och hundmat
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
"Gödis" pellets ?
Collapse
X
-
De flesta pellets som säljs som "Carp pellets" är ompackade "Gödispellets". Kommer funka fin-fint som mäsk till karp, sutare, braxen..Ursprungligen postat av mp Visa inläggJag har råkat komma över lite pellets (ca 0,8mm) som man matar regnbågar i kassar med. Och jag undrar om pelletsen skulle funka som både mäsk och krokbete till sutare, karp, brax mm. Kan inte riktigt beskriva smaken men typ en blandning av hönsffoder och skit.Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
pelletsen kommer inte att fungera som krokbete de är för hårda och spricker. blöter man upp dom löser dom sig för lätt för att stanna på kroken . som mäsk är dom kanon :P deras höga näringsvärde är ju ingen nackdel .vill du fiska med pellets som bete kan du köpa antbait softees i trout pellets smak borde inte vara helt fel att fiska över gödis pelletsSenast ändrad av mörtmetarn; 2008-07-27, 13:53.
Kommentera
-
dom fungerar utmäskt på kroken, har lags dom i blöt i 24 h och dom blev bara lite mjuka, dom löste inte upp sig.Ursprungligen postat av mörtmetarn Visa inläggpelletsen kommer inte att fungera som krokbete de är för hårda och spricker. blöter man upp dom löser dom sig för lätt för att stanna på kroken . som mäsk är dom kanon :P deras höga näringsvärde är ju ingen nackdel .vill du fiska med pellets som bete kan du köpa antbait softees i trout pellets smak borde inte vara helt fel att fiska över gödis pellets
Kommentera
-
hur jävla liten är en 0.8mm pellets????Ursprungligen postat av fearnofish Visa inlägghur får man på 0.8mm pellets på en krok?Nu har ja satt mej i klistret. Tagit mej tak över huvet. Gått ut på farlig is!
Kommentera
-
ojj menade 0,8 cmUrsprungligen postat av Unconditional Hunter Visa inlägghur jävla liten är en 0.8mm pellets????
Kommentera
-
Då kommer de inte vara sutarens favorit. Hårda beten funkar bättre på karp och nallas ofta av hungrig braxen.Ursprungligen postat av mp Visa inläggdom fungerar utmäskt på kroken, har lags dom i blöt i 24 h och dom blev bara lite mjuka, dom löste inte upp sig.
Låter onekligen som väldigt hårda pellets...sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)Äntligen en lite större fisk. Har ni fått några större sutare på kroken i år?1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2025-05-17, 12:24 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
656 svar
49 441 visningar