Ursprungligen postat av Nosefield
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddmete
Collapse
X
-
Nej nej nej!... vänta aldrig så länge. har du 2 trekrokar så kan man i princip klippa direkt.Ursprungligen postat av Nosefield Visa inläggÄr du osäker hur länge du ska vänta innan du gör mothugget, så räkna till 50-100, fastnar den inte så kan du ha varit för ivrig, ta det bara lugnt
hellre för tidigt än försent
Kommentera
-
Helt rätt..Ursprungligen postat av bakos Visa inläggNej nej nej!... vänta aldrig så länge. har du 2 trekrokar så kan man i princip klippa direkt.
hellre för tidigt än försent
Kommentera
-
Ang beten för gäddmete.
Jag är oxå bra nyfiken på gäddmete men funderar lite över bete..Det gäller att mete mört först då eller nån som har andra tips?Ursprungligen postat av gäddfiske Visa inläggHej!
Jag börjar bli lite nyfiken på att meta gädda som jag har hört är så effektivt, det är bara det att jag har ingen aning om hur det fungerar. Jag är mest bara sugen på att pröva med mitt haspelspö och då undrar jag om man ska använda flöte, vilka beten man ska använda och i almänhet hur gäddmete fungerar.
Är mörten lika lätt fiskad nu när det är kallt i vattnet?
//Kalle
Kommentera
-
Tänk på att skaffa betesfisk i tid, helst dagen innan å förvara kallt och med syrepump. Finns inget som är så frusterande som att inte få betesfisk och tiden går, när du egentligen inget hellre vill än att vara på plats å vänta på att drömgäddan kliver på.Ursprungligen postat av gäddfiske Visa inläggHej!
Jag börjar bli lite nyfiken på att meta gädda som jag har hört är så effektivt, det är bara det att jag har ingen aning om hur det fungerar. Jag är mest bara sugen på att pröva med mitt haspelspö och då undrar jag om man ska använda flöte, vilka beten man ska använda och i almänhet hur gäddmete fungerar.
Mörtstuga funkar bra när temp. börjar krypa ner mot 10+ lr kallare. Kan va svårt på sommaren. Meta hellre då med maggot och med anpassat flöte och krok = små prylar.
Kommentera
-
lätt att meta upp mörten nu!
leta upp en djuphåla eller branta, släng ut en boll mäsk o vänta en halvtimme, sen kommer det in massvis med mörter! fin gäddbeten!
ha det
max
Kommentera
-
Mörtstuga
Japp det gör dom!
Ursprungligen postat av sjöräven Visa inläggsäljer dem mörtstuga på berras`?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
687 svar
50 774 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg