Meta Regnbåge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Meta Regnbåge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Meta Regnbåge

Ska till hallsjön i vargön någon dag snart, har vart där förut utan någon större lycka.
    Tänkte höra lite här om det finns någon med några tips? Om det är någon speciell teknik jag ska använda? tackel? bete? eller nått annat jag ska tänka på?

Har 2spinn spö, ett jerkspö och ett traditionellt metspö som jag tänkte använda.

Jag skulle skippa jerkspöet och metspöet.

Små drag occh spinnare i varierande färger. Jag föredrar koppar med rött och svart med rött men det är så olika oh det finns så mycket...
    Kanske kula / flöte med mask eller räka... eller ett bottenmete med detsamma alternativt powerbait.

Så skulle jag göra...

Finns massor av trådar om just detta så sök lite så får du fler svar.

Kommentera

kör med olika drag, silveriga , bromsfärgade , och om du vet vad snäjk special är för drag så ska du köra med det dom släpper i idag
      [FONT="Arial Narrow"]Skitfiske på er! [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av rednil Visa inlägg
        kör med olika drag, silveriga , bromsfärgade , och om du vet vad snäjk special är för drag så ska du köra med det dom släpper i idag
        Ska till ändå till snäjk sen kan kolla där. köpa powerbait, har försökt med räka förut där uppe tycker inte det funkar alls.

Tänkte om man kunde använda jerkspöt och ett spinnspö till bottenmete och kasta med ett.

Kommentera

Testa mete med power eggs, det ska vara the shit enligt många! Gör ett omvänt paternoster så "egget" svävar nån meter från botten! Dock brukar de väl vara allmänt svårt med regnbåge när sjöarna är så varma! lycka till

Kommentera

Jag fiska regnbåge i helgen. Testade först bottenmete med powerbait, helt stendött. Sedan bytte jag till räka. Stendött. Sen testade jag med vanligt kastmete lite ytligare.. totalt stendött. Därefter så drog jag på en kastdobb och 2-3 våtflugor på upphängare på en 2 meter lång tafs och drog 5 regnbågar.

Däremot såg jag flera som fick napp på mete med stora feta maskar.

Så det är mitt tips, ta med spinnspöna och dra ut ett mete med mask och kasta med andra spöt med dobb/fluga.

Kommentera

Nu har jag vart på snäjk och köpt powerbait, "snäjk special" och en rapala keps =)
              Får ta och köpa räkor och gräva upp lite mask så är jag redo för fiske

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
              29 svar
              4 951 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sundström76  
              Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37