Är det nån som fiskar i Drevviken om ni gör det vart fiskar ni och vad och med vad?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Drevviken
Collapse
X
-
Stenbocken
I princip hela Drevan är öppen. Endast läkanter och sporadisk is i vissa vikar kvar. Gösen fiskar jag med de flesta metoder som står till buds, beroende på årstid framförallt. Sarven föredrar jag att flötmeta, och den finns i skaplig storlek i hela sjön. Det är inte alls ovanligt att sarvar kring kilot hänger sig på när man metar betesfisk med toppknutet, men jag har aldrig riktat metet efter dessa i just Drevan. Detsamma gäller Faren, men vad jag förstår är det enklast att hitta dem i de rinnande delarna av sjösystemet.
Kommentera
-
Stenbocken
Fredde: Det finns fina sarvar i hela sjön. Vi har fått runt kilot i Gudöån, Gudöviken, Kyrkviken, Skrubbaviken, Lännaviken, vid Skrubba holmar och utloppet vid Forsån. Vi har inte specimenmetat i Drevan sedan tidigt 80-tal, så merparten av fiskarna är slumpfiskar vid mete efter betesfisk på enklast möjliga sätt. Det finns gott om sutare på en del ställen, men jag har varken fått eller hört talas om exemplar över 3 pannor
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
670 svar
50 014 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg
av efc__
2026-06-13, 13:39
|
||
|
Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
|
17 svar
1 843 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av JontaK
2025-10-21, 19:26
|
||
|
Startad av efc__, 2025-07-14, 23:52
|
22 svar
467 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av efc__
2025-07-22, 16:26
|
||
|
Startad av Donkeykong, 2026-05-30, 11:52
|
3 svar
228 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Donkeykong
2026-06-05, 22:11
|
Kommentera