håller med dig till fullo. hur många har man inte sett som knappt vågar leva för att allt är farligt. Helt rätt, man kan bara försöka vara lite medveten, utan att vara hispig över allt farligt !
Visst kör på, men under tiden så kan man i alla fall hålla koll. Men fan det går inte att göra helt rätt hela tiden, det är omöjligt.
Ska dock kommentera det sista du sa: men endast av upplysande skäl inget annat.
Det är lätt att tro den tanken att konserveringsmedel och antibakteriella medel som vi även har i vårt livsmedel inte ska va farliga. Verkligheten är tyvärr betydligt otäckare än så. Triklosan är ett konserverings- och antibakteriellt medel som finns i tandkräm bla. men även i mycket mer som skärbrädor mm. googla och läs så får du se. (med C eller K finns båda varianter)
Triclosan anses av Kemikalieinspektionen som ett extremt giftigt ämne som är akut dödligt för vattenlevande organismer och som kan orsaka skadliga långtidseffekter i vattenmiljön.
Är du lite intresserad så kan du läsa lite som jag skrev här:
Visst kör på, men under tiden så kan man i alla fall hålla koll. Men fan det går inte att göra helt rätt hela tiden, det är omöjligt.
Ska dock kommentera det sista du sa: men endast av upplysande skäl inget annat.
Sen tror ju inte jag att konserveringsmedlet i Boilies har samma effekter på vattenmiljön som typ tungmetaller och annat som dödar/förhindrar avkommor osv. Men visst, bra att ha diskussion.
Triclosan anses av Kemikalieinspektionen som ett extremt giftigt ämne som är akut dödligt för vattenlevande organismer och som kan orsaka skadliga långtidseffekter i vattenmiljön.
Är du lite intresserad så kan du läsa lite som jag skrev här:

Kommentera