Mistral Super Buoyant Natural Mini Pops - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mistral Super Buoyant Natural Mini Pops

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

håller med dig till fullo. hur många har man inte sett som knappt vågar leva för att allt är farligt. Helt rätt, man kan bara försöka vara lite medveten, utan att vara hispig över allt farligt !

Visst kör på, men under tiden så kan man i alla fall hålla koll. Men fan det går inte att göra helt rätt hela tiden, det är omöjligt.

Ska dock kommentera det sista du sa: men endast av upplysande skäl inget annat.

Sen tror ju inte jag att konserveringsmedlet i Boilies har samma effekter på vattenmiljön som typ tungmetaller och annat som dödar/förhindrar avkommor osv. Men visst, bra att ha diskussion.
    Det är lätt att tro den tanken att konserveringsmedel och antibakteriella medel som vi även har i vårt livsmedel inte ska va farliga. Verkligheten är tyvärr betydligt otäckare än så. Triklosan är ett konserverings- och antibakteriellt medel som finns i tandkräm bla. men även i mycket mer som skärbrädor mm. googla och läs så får du se. (med C eller K finns båda varianter)

Triclosan anses av Kemikalieinspektionen som ett extremt giftigt ämne som är akut dödligt för vattenlevande organismer och som kan orsaka skadliga långtidseffekter i vattenmiljön.

Är du lite intresserad så kan du läsa lite som jag skrev här:
    Senast ändrad av Exxet; 2012-03-02, 20:05.
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Skärbrädor och tandkräm är dock ej för konsumption. Det står tydligt på tandkrämstuben men kanske inte lika tydligt på förpackningen till skärbrädan

Boilies är till för konsumption.

Jag tycker någon ska skicka ett mail till mistral och fråga

Kommentera

Förlåt mig, jag börjar inse att du tycker att jag är en jobbig jäkel nu

Men hoppas du har överseende, försöker inte övertala dig eller vinna någon debatt, utan jag vill gärna berätta det jag vet om kemikalier, du liksom många (även jag) tror att det bara är det man äter som har betydelse.

Riktigt så enkelt är det inte, man hade ju kunnat hoppats att de hade varit så. men vi liksom fiskar får i oss kemikalier som påverkar våra kroppar genom huden, luften likväl som det vi äter.

Nu ska ni inte låta bli att använda dessa Mini pops bara för att jag tjatar om kemikalier, jorden dör inte för några burkar sånt. Men nästa år eller senare när ni köper nytt, eller att vi alla tillsammans försöker få veta exakt vad det är i det vi köper. Svårigheten är nog att få veta det, vi vet ju inte ens vad det är vi äter idag, hemskt men sant.

Bra ide, vore kul att se svaret från Mistral.
        Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av axe Visa inlägg
          Förlåt mig, jag börjar inse att du tycker att jag är en jobbig jäkel nu

Men hoppas du har överseende, försöker inte övertala dig eller vinna någon debatt, utan jag vill gärna berätta det jag vet om kemikalier, du liksom många (även jag) tror att det bara är det man äter som har betydelse.

Riktigt så enkelt är det inte, man hade ju kunnat hoppats att de hade varit så. men vi liksom fiskar får i oss kemikalier som påverkar våra kroppar genom huden, luften likväl som det vi äter.

Nu ska ni inte låta bli att använda dessa Mini pops bara för att jag tjatar om kemikalier, jorden dör inte för några burkar sånt. Men nästa år eller senare när ni köper nytt, eller att vi alla tillsammans försöker få veta exakt vad det är i det vi köper. Svårigheten är nog att få veta det, vi vet ju inte ens vad det är vi äter idag, hemskt men sant.

Bra ide, vore kul att se svaret från Mistral.
          Detta har varit ett hett ämne i England, just vad som finns i boilies vi köper.
          I och med att det inte är för "human consumption" behövs ingen avancerad innehållsförteckning.
          Men hur som, det är sjukt vad det finns för saker som företag petar ner i beten. Exempel genmanipulerade saker som kokos / soja / majs är samtliga vanliga i boilies.
          Men i och med "freezer baits", som ska förvaras i frysen, så slipper man boilies med konserveringsmedel. Detta bete är helt enkelt fräschare än readymades som måste innehålla konserveringsmedel.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
          12 svar
          600 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg jimmy85
          av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
          9 svar
          464 visningar