Feeder...
Hej!
Anledning till att jag vill ha baitrunner var att jag inte alltid håller i mitt spö när jag fiskar. Just nu använder jag bara ett gummiband runt handtaget för att spänna linan, sen har jag frilina från rullen. Med glidande tackel ger detta ett bra resultat även när fisken är lite försiktig. Men finns det inte smidiga baitrunner rullar, eller är alla klumpiga?
Anledningen att jag vill ha ett feederspö är att det blir ju ganska tunga grejor man kastar med och dessa är väll bra till det. Sen vill jag givetvis ha möjlighet att fiska vanligt feederfiske med "hela" utrustningen då jag håller i spöet.
Vi har haft bra fiske på mindre abborre med feeder och tänkte att det kanske gick att fiska större abborre så också. Prova med annat mäsk, kanske med blodpulver eller fiskbitar...måste ju prova! Ingen aning om det fungerar dock...men det lär väll visa sig..hehe
Tight lines!
Hej!
Anledning till att jag vill ha baitrunner var att jag inte alltid håller i mitt spö när jag fiskar. Just nu använder jag bara ett gummiband runt handtaget för att spänna linan, sen har jag frilina från rullen. Med glidande tackel ger detta ett bra resultat även när fisken är lite försiktig. Men finns det inte smidiga baitrunner rullar, eller är alla klumpiga?
Anledningen att jag vill ha ett feederspö är att det blir ju ganska tunga grejor man kastar med och dessa är väll bra till det. Sen vill jag givetvis ha möjlighet att fiska vanligt feederfiske med "hela" utrustningen då jag håller i spöet.
Ursprungligen postat av etuna_alex
Tight lines!

. du ser ju i toppen om det nappar!
. dessutom är ju koncentrationen och väntan på hugget en del av tjusningen när du har feeder/quiiver spö ser du ju det lilla knyckandedet i toppen det är ju bara kul att sitta och ha koll på spöet man vet aldrig när det kan nappa men om du går iväg och gör nått annat är det ju lätt hänt att missa ett napp.men när du fiskar karp däremot så har du ju ofta väldigt långt mellan huggen/flera spön och då kan det vara skönt att lägga ifrån sig spöet och koncentrera sig på nått annat ett tag.
Kommentera