Hjälp! Spöval till MAL - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp! Spöval till MAL

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Smart att gardera sig lite åt det grövre hållet när mycket mal finns i sjön, istället för att köra slut totalt på dom.

Lika bra att köra gäddgrejer, gösen är ingen vidare kämpe ändå, onödigt att leka med dom i onödan om risken är stor för mal

Kommentera

Ursprungligen postat av Tervo Visa inlägg
      Tjabba....

Jag tänkte försöka leta reda på ett elr ett par schyssta spön att meta mal med för att just kunna få bra egenskaper i fighting samt utkast av betena.

Prisklass är inte så viktigt men billigare e ju såklart bättre.

Om det finns set med baitfeeder-rullar till för rimliga priser vore det kanon.

Men framför allt vilka viktklasser jag ska leta efter, tänkte kanske meta med mört uppemot 200-300 gram iaf.

Tack på förhand... /Tero
      Hur gick gösmetet i sommar?...

Kommentera

Visst är det! Men som du läste så skrev jag att jag "råkade få på en mal" för jag hade ingen aning om att det fanns mal där. Så där av inget hel eller halvriktat fiske efter malen...
        Ursprungligen postat av Denzar Visa inlägg
        Smart att gardera sig lite åt det grövre hållet när mycket mal finns i sjön, istället för att köra slut totalt på dom.

Lika bra att köra gäddgrejer, gösen är ingen vidare kämpe ändå, onödigt att leka med dom i onödan om risken är stor för mal

Kommentera

Visst är det! Iom. att jag inte visste att det fanns mal där så körde eller kör jag inte något hel eller halv riktat fiske efter mal. Skulle nog sluta att fiska gös om inte var kul att fiska för de kämpa för lite och kanske satsa på gäddfisket istället...
          Ursprungligen postat av Denzar Visa inlägg

Kommentera

Ursprungligen postat av oakvalley Visa inlägg
            Visst är det! Iom. att jag inte visste att det fanns mal där så körde eller kör jag inte något hel eller halv riktat fiske efter mal. Skulle nog sluta att fiska gös om inte var kul att fiska för de kämpa för lite och kanske satsa på gäddfisket istället...
            Var det i Bolmen du fick malarna?

Kommentera

Vad jag vet så ska det bara finnas tre vattensystem i sverige som innehåller ett skapligt malbestånd, och Bolmen tillhör inte något av dessa vatten dragen. Så nä jag har inte tagit den där och jag vet ingen som tagit någon där häller.

Kommentera

Visst är det! Men som du läste så skrev jag att jag "råkade få på en mal" för jag hade ingen aning om att det fanns mal där. Så där av inget hel eller halvriktat fiske efter malen...
                "Skulle inte vilja vertikalfiska med havsspö utan använt "gösutrustning" om det är gös jag fiskar efter."

Det var därför jag skrev som jag gjorde, vad är det du inte förstår? Vid mete har det inte lika stor roll med exakt val av utrustning, du står inte och vevar upp, eller pimplar med spöet hela dagen. Tvärtom, oftast står den för sig själv

Kommentera

Vid gösmete är inte fighten det roligaste, utan precis allting runtom.
                  Likadant vid jerkfiske.

Inte riktigt det det handlar om här.

Kommentera

Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
                      12 svar
                      628 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg jimmy85
                      av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
                      9 svar
                      473 visningar