Jo, men i vilket fall har du ändå en vippa för att få betes lilla om ändå viktiga rörelsefrihet? För du kan ju inte änvända larmet och öppen spole? Och inte heller larm +stängd spole. Flöte känns ju inte riktigt som ett bra alternativ. Så där kommer angelvippan åter in i bilden, eller hur hade du tänkt att det skulle fungera?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Billiga Nappalarm Till Isfiske?
Collapse
X
-
Linålen
Jag har använt dessa larm + vippa. De påverkar inte betesfiskens rörelse ett dugg. Fungerar i rejäl kyla, men då kanske man inte ska fiska?Ursprungligen postat av FlodebananJo, men i vilket fall har du ändå en vippa för att få betes lilla om ändå viktiga rörelsefrihet? För du kan ju inte änvända larmet och öppen spole? Och inte heller larm +stängd spole. Flöte känns ju inte riktigt som ett bra alternativ. Så där kommer angelvippan åter in i bilden, eller hur hade du tänkt att det skulle fungera?
Som Bebest skriver, man vill kanske prova ett å annat ibland utan att dra på sig hela carpoholics utrustnings 24 meters trailer!
Kommentera
-
Guest
att alarmet skulle påverka betets rörelsefrihet kan jag inte tänkta mig, eftersom larmet sitter nere vid rullen och man kan dra ut lite löslina utanför spöt. men då måste man ju använga angelvippan. men varför skulle man inte använda den? den är överlägsen allt. billig dessutom.
Kommentera
-
Jag skulle vilja veta vad ni 'proffs' metare skulle rekommendera som bättre.
(Och då pratar jag inte delkim med radio och tv.)
(Ser dessa larms som något som skulle få föllja med eftersom de är så små.)
Fast de är väldigt plastiga det är de.
Jag fattar inte skiljer sig pejfiskes larm från regals, förutom stämpeln på?
Lådan dessa larm kommer i är ju märkt med tillverkare etc.
vippor: Mörker fiske efter lake då?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av FlodebananPrecis vad jag menar kal! Men t.ex. Peter tror ju på ett Runclip...hmm, undrar om han verkligen har ismetat med den påstådda riggning själv ?
Har inte provat det än men jag skall ut och testa det nu. Så jag återkommer med hur det funkade om några få timmar.
Kommentera
-
1. Jag är inte ens säker på att jag kommer att använda levande bete. Jag är heller inte säker på att spöet ska användas till gädda. Bara för att ”alla andra” använder sina ismete utrustningar till gäddfiske så behöver inte jag göra det. För mig tänkbara arter att fiska efter är i första hand lake, ål och regnbåge. Levande bete betyder att måste släpa på en beteshink också. Det ligger inte för mig att ha halva bohaget med mig ut på fiske. Minsta möjliga är min melodi. Konsten ligger i att hitta de stora möjligheterna trots begränsningarna.
Jag kommer att använda multirulle och låsa en linslinga med gummisnodd.
Ju mindre utrustning jag behöver bära och sen flytta på dess bättre. Vippor tar inte stor plats men tar dock någon plats. Finns allt på spöet från början så är det enkelt att få med sig.
Jag tror att ett larm som sitter på spöet har en framtid bland rörliga fiskare men larmen kanske behöver utvecklas en aning innan de anses fullt tillförlitliga.
Peter L. vad kan frakten för tre tänkas gå på?
Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera