Alternativ till rullar av baitrunnertyp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alternativ till rullar av baitrunnertyp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Alternativ till rullar av baitrunnertyp

Jag är medveten om att man kan fiska med vanlig haspelrulle och öppen bygel.

Men jag kommer framöver ibland att fiska med två klenare barbelspön och sidewinder efter färna, braxen, multe, id m.m. och kommer då inte fiska med lös broms. Då vill jag gärna snabbt kunna ställa på lös broms/frispole på det spöet som står kvar när jag drillar fisk med det andra. En multe, karp eller färna skulle ju kunna dra med sig spöet som står kvar.

Jag vill inte köpa små baitrunnerrullar speciellt till detta fiske. Fiskar någon av er med fighting drag-rullar på liknande sätt som jag tänkt mig? Är ni nöjda med hur det funkar?

Jag kan nämligen köpa 2 st Daiwa Procaster 3050X för 1200kr. Lite sugen är jag på rullarna för Daiwa är ju favoritmärket. Har någon av er en sådan rulle i sin ägo och kan ge mig en hum om kvaliteten så skulle det uppskattas.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Till lättare mete brukar jag köra öppen bygel och vira en gummisnodd runt handtaget ovanför spolen. Innanför denna trär jag in linan.

Sitter tillräckligt bra för att titta på en quivertip i alla fall.
    Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Ursprungligen postat av Fisktutte Visa inlägg
      Till lättare mete brukar jag köra öppen bygel och vira en gummisnodd runt handtaget ovanför spolen. Innanför denna trär jag in linan.

Sitter tillräckligt bra för att titta på en quivertip i alla fall.
      Då blir ju mothuggen ordentligt fördröjda.

Jag tänkte mest på att kunna ställa till lös broms på det spö som står kvar när jag drillar fisk med det andra.

Jag svarade lite på min egen fråga genom att köpa mig 2 st Daiwa Procaster 3050X. Man kan aldrig ha för många rullar.

Under inlägg #16 kan ni läsa hur jag ställer in rullarna:
      Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2014-08-06, 13:50.
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
      12 svar
      591 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg jimmy85
      av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
      9 svar
      462 visningar