Broman Exclusive Feeder - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Broman Exclusive Feeder

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Broman Exclusive Feeder

Såg att Fishit.com säljer Broman Exclusive Feederspön för 872:-, ordinarie pris 1090:-

Någon som har detta spö och kan skriva lite om det kan vara något att ha, eller ska jag försöka hitta något annat? Jag har inte hållit på så mycket med mete tidigare så all info är bra.

Skriv bara svar om du har något bra att säga, dumförklaringar undanbedes...
    http://mangemo77.blogspot.com/

Vad ska du ha det till? Hur stor fisk har du tänkt fiska efter?
    Den som har flest prylar när han dör vinner!

Kommentera

Är newbie på mete så jag tänkte skaffa ett allroundspö för mete efter id, brax, mört, abborre och så vidare, funkar det att ha spöt till gäddmete så tänkte jag nog köra det också, så något slags allroundspö vore det bästa. Eftersom Bromanspöt var rätt billigt tänkte jag att det kan vara ett bra "startspö", och sen om jag fastnar för mete ordentligt får jag väl uppgradera utrustningen allt eftersom. Men jag vill ju inte ha nåt skräp heller, då blir det ju itne roligt att fiska...
      http://mangemo77.blogspot.com/

Kommentera

Gör som jag sa igår och sattsa på brommanspöt det är bara att testa mitt om du vill prova hur det känns först. du kommer garanterat att gilla det tror jag. m.v.h

Kommentera

Hej. Jag har specimenfiskat i över 10 år och haft ett flertal olika spö. Jag har tidigare kört med mycket drennan vilket är skönt att drilla med men har en bristfällig krokningskapacitet. Broman är det enda spöet jag har varit nöjd med. I princip alla spö på marknaden är alldelles för mjuka i krokningen. Det är där Broman skiljer sig. Spöet är styvt betydligt längre upp, på samma sätt som det välomtalande tricastspöna som tyvär ej säljs längre. Jag krokar betydligt fler hugg än tidigare, och vid feederfiske på distans är skilnaden som natt och dag. Med tidigare spön kunde man kroka allt vad man kunde utan att man ens lyckades rubba feedern. Jag skulle aldrig gå tillbaka till att köra nåt av de stora märkena som drennan , fox osv. Broman är i särklass det bästa spöet jag har kommit i kontakt med som säljs idag. Mvh David

Kommentera

Ehm David, vad är det där för sörja. Fox och Drennans spön är helt ok i de dyrare prisklasserna. Kan man inte rubba en feeder med ett drennanspö så är det inte spöet som felet ligger i.
            /Lazinko

Kommentera

Har själv ett Broman stående i garaget o jag är faktiskt nöjd med det. Många hävdar att det är likvärdigt med ett spö för bra mkt mer pengar än prislappen som sitter där...
              Gör på mitt sätt, även om det kanske inte alltid är rätt

Kommentera

Jag tycker att broman spöt kan vara ett bra nybörjarspö,men tycker oxå att det är rätt dålig känsla i det! dels så är 70% av spöt helt styvt,så att det blir "stötigt" att köra större fisk med,sen går öglor,toppar av med jämna mellanrum om man är lite oförsiktig!(som jag är).Skaffade ett fox"barbel duo" efter broman och det tog mitt fiske till en helt ny dimension..Det är ett spö som jag verkligen kan rekomendera(om det säljs fortfarande).Har för mig att det inte var så svettigt dyrt,heller?

Kommentera

Har bromans match o feeder spön. De är faktiskt faktiskt hyffsat bra grejer, de är funkis helt enkelt och kostar inte skjortan..
                  Skulle jag va du skulle jag nog sattsa på ett sånt fast till gäddan är det nog lite i vekaste laget

Kommentera

Ursprungligen postat av janke Visa inlägg
                    .Skaffade ett fox"barbel duo" efter broman och det tog mitt fiske till en helt ny dimension..Det är ett spö som jag verkligen kan rekomendera(om det säljs fortfarande).Har för mig att det inte var så svettigt dyrt,heller?
                    Har också funderat på dessa, men då till lättare alarmfiske. Dom säljs fortfarande av Fiskekompaniet och Popup. Tror priset ligger på 1300:-

Förövrigt så tycker jag Bromans feederspö är riktigt skönt! Lätt, långt och med en skön action! Inte ett spö för det lite tyngre feederfisket, men till det lättare, ett mycket fint spö!
                    [FONT="Palatino Linotype"]Speci-Matcher[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
                    12 svar
                    591 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85
                    av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
                    9 svar
                    462 visningar