Det är ju precis egenskapen att ett feederspö är styvt så långt upp mot toppen som gör det till ett bra feederspö. Många tycks tro att ett feederspö ska vara "som ett matchspö med feeder topp". Visst blir drillningen skönare med ett mjukt spö, men det är ju ändå att kroka fisken som är det primära. Krokar man ingen fisk så drillar man ingen fisk. Jag kan hålla med om att Drennans spön överlag är underbara att drilla fisk med men det är föga tröst om man krokar färre och sämre. Vid distansfiske och fiske i hård ström, tex vårfiske efter Färna med feeder är det viktigt att lyckas kroka de få hugg man kan få på en dag. Här är det extremt viktigt att ha ett styvt och snabbt spö. Det finns en anledning att tricasts 11,4 (en blixtsnabb påk) är så pass eftertraktade idag. De flesta som använt dessa spön har inte kunnat hitta något likvärdigt på dagens marknad. Jag skulle inte våga jämnställa Bromans spö med tricasts gamla juveler men broman har insett värdet av att kroka snabbt och fått fram ett extremt bra spö i förhållande till vad som finns idag
. Att det skulle vara ett problem att drilla pga att spöet är stötigt osv kan jag ej hålla med om. men man får ju ta det lite fint. Man kan inte dra o ch slita hur som hellst.
Att ett flertal av Sveriges framstående specimenfiskare använder just detta spö är väl tillräckligt för att man ska kunna förkasta argumentet att Broman exclusive feeder är ett nybörjarspö.
Jag Tycker fox barbel Duo är ett helt ok spö som har betydligt bättre krokningsegenskaper än de flesta spön , men det är betydligt tyngre än Broman exclusive feeder vilket gör valet enkelt från min sida.
. Att det skulle vara ett problem att drilla pga att spöet är stötigt osv kan jag ej hålla med om. men man får ju ta det lite fint. Man kan inte dra o ch slita hur som hellst.
Att ett flertal av Sveriges framstående specimenfiskare använder just detta spö är väl tillräckligt för att man ska kunna förkasta argumentet att Broman exclusive feeder är ett nybörjarspö.
Jag Tycker fox barbel Duo är ett helt ok spö som har betydligt bättre krokningsegenskaper än de flesta spön , men det är betydligt tyngre än Broman exclusive feeder vilket gör valet enkelt från min sida.
Har några polare som förmodligen kommer att investera framöver, så då är det bra att ha lite koll om de frågar.

Naturligvis borde Broman ha extra quivers att sälja till sina spön. Hör med återförsäljaren (butiken). 
Kommentera