Tips på bra karpsäck ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på bra karpsäck ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Sg
    Klart att något sånt KAN hända. Men jag skulle tro att risken är större att vilken säck som helst blir attackerad av gädda. Min farsa förlorade en större tävling i sina unga dagar (han tävlingsmetade mycket då) när han ledde rätt stort och sen när han skulle väga in fisken märkte han att gädda attackerat keepnetet och nästan all fisk hade stuckit ut genom hål.

Alla risker är ju relativa.
    hag TG tävlingsmetat
    G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Ursprungligen postat av The Loomis Man
      hag TG tävlingsmetat
      ja det har han loopis. Fast han brukar ju hålla den profilen lågt eftersom han i dag inte vill erkänna att det är fiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX
        Jag blev varnad för att ha en med dragkedja när jag köpte - det har tydligen varit situationer när fisken rymt...lär vara sjukt ovanligt men jag ville inte riskera något så jag köpte en med snören istället...en nash-säck från fiskekompaniet som verkar funka
        Rymt på vilket sätt? att kedjan gått upp eller att den gått sönder? Skall ju finnas ett clip som man hakar fast dragkedjan med, så att den inte skall kunna gå upp.
        Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

Ursprungligen postat av SharperCarper
          Rymt på vilket sätt? att kedjan gått upp eller att den gått sönder? Skall ju finnas ett clip som man hakar fast dragkedjan med, så att den inte skall kunna gå upp.
          Dragkedjor "spricker" ju som bekant ibland i jackor m.m Tror det är så han menade
          sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av SharperCarper
            Precis - men tydligen fanns inga sådana clips på de billigare modellerna utan då fick man köpa en dyrare modell för dubbla pengarna - allt enligt säljaren på fiskekomp - själv har jag ingen aning!

SG - gäddrisken spelar väl ingen roll om man väljer dragkedja - dragsnören? tror knappast att en gädda attackerar en säck med en stor karp heller...risken är väl i så fall att en gäödda I säcken biter lite i den...fast en poäng med att säcken ä'r mörk och rätt ogenomskinlig är väl att fisken blir lugna så fort man "drar ner rullgardinen" för dem?

Kommentera

Om man drar en karp mitt i natten, säckar man den till morgonen eller fixar man allt direkt?

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX
                Precis - men tydligen fanns inga sådana clips på de billigare modellerna utan då fick man köpa en dyrare modell för dubbla pengarna - allt enligt säljaren på fiskekomp - själv har jag ingen aning!

SG - gäddrisken spelar väl ingen roll om man väljer dragkedja - dragsnören? tror knappast att en gädda attackerar en säck med en stor karp heller...risken är väl i så fall att en gäödda I säcken biter lite i den...fast en poäng med att säcken ä'r mörk och rätt ogenomskinlig är väl att fisken blir lugna så fort man "drar ner rullgardinen" för dem?
                Nazh Zip Sack har clip, den gav jag 169 för... så
                Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

jag kör BFT karpsäck tycker den är skitbra!
                  Keep talking about me, You are just making me famous..
                  MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                  www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av JerkHunter
                    Om man drar en karp mitt i natten, säckar man den till morgonen eller fixar man allt direkt?
                    Säcka så kort som möjligt - risken är att de skadar sig om man låter de vila upp sig för länge...blir helt galna när man tar upp dem igen och då är det bra om de är lite slitna från fighten fortfarande.

Kommentera

okej, blir ju lite svårt o ta bra bilder om de e kolsvart ute.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Tofft Hilding, 2026-04-08, 10:28
                      3 svar
                      180 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av jimmy85, 2026-05-10, 09:29
                      0 svar
                      74 visningar
                      0 gillar