Tips på bra karpsäck ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på bra karpsäck ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av JerkHunter
    okej, blir ju lite svårt o ta bra bilder om de e kolsvart ute.

Men det går - en pannlampa eller sökarlampa på kameran... man får offra vybilderna för att slippa en vilt kämpande fisk...

Kommentera

Tro mig, det är bra mycket svårare att fota en karp som varit säckad några timmar

Kommentera

Testa använd blixten på kameran. Det blir HELT OK bilder med vilken jävla skitkamera som helst Klart en bild är betydligt finare i morgonljuset, helt klart, men det är ju upp till var och en hur man prioriterar.
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
          Testa använd blixten på kameran. Det blir HELT OK bilder med vilken jävla skitkamera som helst Klart en bild är betydligt finare i morgonljuset, helt klart, men det är ju upp till var och en hur man prioriterar.

Problemet brukar väl snarare vara att kameran har svårt att fokusera... Sist när jag skulle fota en karp åt Comer så använde jag två pannlampor (kameran saknade sökarljus) och tog 4-5 bilder varav en blev (nästan) skarp... (kolla fiskekompaniets hemsida - han heter Ronny och det var i östra)

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX
            Precis - men tydligen fanns inga sådana clips på de billigare modellerna utan då fick man köpa en dyrare modell för dubbla pengarna - allt enligt säljaren på fiskekomp - själv har jag ingen aning!

SG - gäddrisken spelar väl ingen roll om man väljer dragkedja - dragsnören? tror knappast att en gädda attackerar en säck med en stor karp heller...risken är väl i så fall att en gäödda I säcken biter lite i den...fast en poäng med att säcken ä'r mörk och rätt ogenomskinlig är väl att fisken blir lugna så fort man "drar ner rullgardinen" för dem?
            Det är klart det inte spelar någon roll. Det var inte det som var min poäng. Min poäng var att såna mer eller mindre ofattbara saker händer. Vare sig man har blixtlås eller sånt skutlås. Btw är jag rätt säker på att någon säkert tappat fisk för att en karp har knuffat ut skjutlåset också!

Sen kostar inte en zip sack dubbla pengarna. Mellan 160-200 kr är normalt för en nash zip sack. Och det är väl inte dyrt iallafall?

Strunt samma, :P Sånt här går nästan inte att diskutera för det bygger på vidskepelse och vad man tror på. Jag tror på zipsack som är smidig och vad jag sett, bra. En del andra har säkert andra säckar som dom tycker är bra.

Du har rätt i att halva meningen är att man ska kunna lugna dom. Och skydda dom från solljuset så att dom inte blir stressade eller skadade. Det var nash syfte med säcken iallafall och jag tror nog det funkar så också

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg
              Det är klart det inte spelar någon roll. Det var inte det som var min poäng. Min poäng var att såna mer eller mindre ofattbara saker händer. Vare sig man har blixtlås eller sånt skutlås. Btw är jag rätt säker på att någon säkert tappat fisk för att en karp har knuffat ut skjutlåset också!

Sen kostar inte en zip sack dubbla pengarna. Mellan 160-200 kr är normalt för en nash zip sack. Och det är väl inte dyrt iallafall?

Strunt samma, :P Sånt här går nästan inte att diskutera för det bygger på vidskepelse och vad man tror på. Jag tror på zipsack som är smidig och vad jag sett, bra. En del andra har säkert andra säckar som dom tycker är bra.

Du har rätt i att halva meningen är att man ska kunna lugna dom. Och skydda dom från solljuset så att dom inte blir stressade eller skadade. Det var nash syfte med säcken iallafall och jag tror nog det funkar så också
              Var vänlig att läs om min post...

Kommentera

ska kollas tack för snabbt svar..
                EDIT;
                Hittade inga JRC säckar, inte många andra heller.
                Fler tips?
                Kolla karpvårdskittet på sportfiskehörnan:

Matta, säck och vågsling för 500:- .... jäkligt bra pris tyckte jag.

// Anders
                gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

Ursprungligen postat av richtermo
                  Kolla karpvårdskittet på sportfiskehörnan:

Matta, säck och vågsling för 500:- .... jäkligt bra pris tyckte jag.

// Anders
                  Nice, men lite onödigt att köpa en till matta, tycker att det räcker med en
                  Kommer nog köpa en Nikon D70 till sommaren/hösten 07, vet inte om den har blixt.
                  Och weightsling behövs nog inte, kör en ikeapåse eller i min avkrokningsmatta.

Kommentera

ska kollas tack för snabbt svar..
                    EDIT;
                    Hittade inga JRC säckar, inte många andra heller.
                    Fler tips?
                    Bft har en säck tror den kotsra 200-300 och den ska funka till carp med fast den är gjord för gädda

Kommentera

Förlåt måste bara fråga vad den största anledningen är att lägga karpen i en påse? Är det för att den ska vila upp sig innan man släpper den. ni som fiskar karp använder dom flästa påse eller?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Tofft Hilding, 2026-04-08, 10:28
                      3 svar
                      186 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av jimmy85, 2026-05-10, 09:29
                      0 svar
                      79 visningar
                      0 gillar