Power pro eller fireline? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Power pro eller fireline?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

PP är bäst på multirullar-FL är bäst på haspel- strens nya super braid är en riktigt bra lina! håller dimentionerna mycket bättre än de flesta flätlinorna och är grymt slitstark! så ja tycker att du väljer den, inte för att dom andra är dåliga på nått sätt men SSB är klart bäst enligt mig!

MVH Johan
    TEAM FILC HUNTERS

Kommentera

Ursprungligen postat av prylis
      Skumt trashmasta.. På spolen (stren super braid )jag fick vid Värtan cup står det 0.30/44.6 kg 114m...
      Har inte fiskat med den ännu, men den känns "förtroendeingivande" när man drar den mellan fingrarna.
      Att linan skulle ha en diameter på 0.30 kan man glömma, snarare det dubbla..
      Det lät lite mysko. stod så på den oöppnade jag hittade i hyllan. skall kolla närmare på den när jag kommer hem. dock har jag för mig att det stod kryptiska saker på franska på paketet...
      http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Ursprungligen postat av trashmasta
        Det lät lite mysko. stod så på den oöppnade jag hittade i hyllan. skall kolla närmare på den när jag kommer hem. dock har jag för mig att det stod kryptiska saker på franska på paketet...
        Kanske är linan styrka respektive knuten? Sedan det nya märkningsystemet kom framåt hos vissa tillverkare?
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Stefannilsson73
          har testat dessa 2 märken av flätlinor men kan inte bestämma mig vilken jag gillar bäst.

Vad säger ni andra??
          Hej Stefan Nilsson; Både Berkley Fireline och Innovative Textiles PowerPro är mycket välkända och omtyckta flätlinor. Fireline uppskattas mest av haspelfiskare och PowerPro är nog spinnfiskarnas favoritlina. Personligen har jag fiskat i många år med båda fabrikaten. Båda linornan har sina för- och nackdelar. Idag har jag bytt till Western Filaments fluorgula spectralina TUF-Line XP på många av mina jig- och pimpelrullar. Jämförande tester i stora amerikanska fisketidningar har fått mig till detta!
          Go for the Big Ones!
          Old Firehand

Kommentera

Fireline på haspeln för lättare fiske och Matrix eller TufLine på multin för tungspinn och jerk.
            Bättre en gös i näven än torsk i Tallinn!

Kommentera

Glöm inte att dom flesta flätlinor inte håller lindiametern rätt. I nån av fisketidningarna om det var förra året. Var dom flesta ordentligt fel på diametern. Fireline var ju hemsk, skillde massor. Tacka för att den kan verka stark och bra. Medans den tunna diametern av Fireline är prutt. Var nog Sufix Matrix och nån till som var bra. Om ni inte har tidningen så ta fram den och kolla. Många linor faller platt efter den testen. Var lika illa med nylonlinor när det begav sig. Kommer ihåg när min favoritlina Abulon Extra var ordentligt överdimisionerad. Efter det fick man sig en tankeställare.
              Kanske fler som behöver det.
              Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink!
                tycker powerpro är värdelös på haspel och eftersom jag bottenmetar med haspelrulle är det självklara valet en lina som fireline. Till flötmete efter gädda kör jag fireline just nu, men det går nog bra med andra linor också, då håller ändå alla och man kör med rätt tjocka dimensioner + att jag använder multirulle till det, för tillfället iaf. En tjock fireline skär inte ner om man lägger på den hårt.
                Power Pro har aldrig strulat på mina hasplar. Funkar klockrent till borremete..
                Beror väl på hur bra linuppläggning rullen har kan jag tänka!

Kommentera

Jag har kört endel me Fireline men sen jag prövat pp har jag tyckt fierlinen vart skit.

Men vad kör ni med för lina till ismete då?? Nylon lr Flätad?? Om ni kör flätad vilket märke isåfall??

Kommentera

Kör uteslutande med nylån. 0.40 sufix xl-strong. inte haft några problem alls med den ännu.
                    http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Zalt Braid

Jag kör Zalbraid som jag e nöjd med, det är en japanlina från Varivas (om jag kommer ihåg rätt) den är visserligen ganska benägen att suga åt sig vatten, vilket iofs e mindre bra, men den är starkare än stark om man ser till styrka/tjocklek och även otroligt mjuk, jag har använt 27kg's lina lite granna och den e mjuk som många andra typ 15kg's linor.. det gillar i alla fall jag

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Tofft Hilding, 2026-04-08, 10:28
                      3 svar
                      196 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av jimmy85, 2026-05-10, 09:29
                      0 svar
                      86 visningar
                      0 gillar