stren, cortland, ppro, tuffline och sufix har alla fungerat/fungerar bra. Frågan är hur mycket vill man ge för linan vad den ska användas till osv.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Power pro eller fireline?
Collapse
X
-
var det den gula du lurade mig att köpa ???Ursprungligen postat av mangeboy79stren super braid! bästa jag testat
äh, jag ba sjojja ...
nöjd som satan med den du
[FONT="Fixedsys"][/FONT]
Kommentera
-
Skumt trashmasta.. På spolen (stren super braid )jag fick vid Värtan cup står det 0.30/44.6 kg 114m...Ursprungligen postat av trashmastaKolla på tradera. Finns en å annan spole där ibland. Kör själv det på ett par rullar å gillar den verkligen. 0.36mm 22kg 113meters spole, mossgrön.
Har inte fiskat med den ännu, men den känns "förtroendeingivande" när man drar den mellan fingrarna.
Att linan skulle ha en diameter på 0.30 kan man glömma, snarare det dubbla..
Kommentera
-
Det var ju den som man fick på VC som jag provade. Linan känns bra men håller absolut inga 0.30. Kanske kan vara nåt till jerkfiske, till jiggning och trolling så gör den för mycket motstånd i vattnet. Men om den finns i tunnare och håller bra så kan det säkert vara nåt...Ursprungligen postat av prylisSkumt trashmasta.. På spolen (stren super braid )jag fick vid Värtan cup står det 0.30/44.6 kg 114m...
Har inte fiskat med den ännu, men den känns "förtroendeingivande" när man drar den mellan fingrarna.
Att linan skulle ha en diameter på 0.30 kan man glömma, snarare det dubbla..
Kommentera
-
Många linor och många åsikter som vanligt!
Ville bara komplettera informationen med en åsikt ur meteperspektiv. Jag har provat både Power Pro, Sufix Matrix Pro och Fire Line till flötmete och bottenmete och har kommit fram till följande:
Flötmete - Fire Line är det enda som funkar bra då den är mer stel. De andra är för mjuka och hänger som ett blött snöre mellan ringarna. Sämre mothugg, sämre kontroll och mer trassel.
Bottenmete - Alla funkar bra, även om de mjukare linorna möjligen kan ge nå't trassel runt spötoppen ibland om man är oförsiktig.Bira, bira, bärs!!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera