Method feeder för Karpfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Method feeder för Karpfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av carpfenmazter Visa inlägg
    Tjabba Benni!
    Skillnaden är ju att i sverige fiskar karpmetare med larm, och vakar inte över spöt. Dom metare du pratar om i England som kör lightare feeders sitter ju som hökar över sina feederspön me 4 oz glassfibertoppar.
    Yo! Dan the man! Naturligtvis, men du menar väl inte på allvar att någon försöker fiska method feeder, eller feeder överhuvudtaget, på det sättet? Precis som jag sa går det inte sova sig igenom passen. Vad är det då för mening med en feeder. Fiskar man på det sättet får jag hålla med Fredrik att man fiskar lite underligt (tror att Fredrik uttryckte sig generellt om karpfiskare och feeder). Du är ju en gammal tävlingsmetare Men jag är lekman på fet-karpar.... så det är bara teoretiskt svammel från min sida.

Skall man har något resultat borde det rimligen finnas hyfsat med karp i vattnet. Samtidigt tror jag att man kunnat fånga karp på lite trögare ställen också om man verkligen sitter och kastar regelbundet. Den stora risken är att fa kastarmbåde efter några dagar.
    Mete framför allt!
    www.Metetorget.com

Kommentera

Hehe jorå. Med "rätt" feedermix(eller kanske deg) så kan den sitta ett tag nån o sprida doft. Det är som sagt inte vidare effektivt, tycker jag. Men svenska karpmetare e ofta rätt lata

Att fiska uppmärksamt o kasta regelbundet i match-style är garanterat effektivare. Men hur många orkar egentligen göra det i längden när d i genomsnitt nappar en karp per dygn. Skulle dock vara intressant att ge det ett försök. Hehe antar du en utmaning i sommar Benni? Slit dig från ungen å haka på lite karperi

Kommentera

Kan bli kul att se. Kör det i en sjö med mycket sutare och braxen.
        "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

JAg kastar personligen om så pass ofta att armen är halvt avdomnad.

HAr testat det i sjöar med extrema bestånd av sutare och brax. Rätt vad det är sitter där en karp Jag är inte ute för att sova så varför inte lägga lite extra ansträngning på ett spö även efter att man funnit sin heta fläck till de andra spöna.

Det är ju så att vissa metoder passar vissa bättre än andra. Vi är ju alla olika.
          sigpic

Kommentera

Jag får slita mig från fler än en unge ;=) Men det skulle vara grejt. Ring mig så får vi ut o testa. Egentligen vet jag att det funkar eftersom jag har pratat med Gutbucket tidigare och hans erfarenheter är possitiva... om det finns lite mer karp i vattnen så att säga.
            Mete framför allt!
            www.Metetorget.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av -martin-, 2013-08-08, 17:59
            31 svar
            6 985 visningar
            9 gillar
            Senaste inlägg -martin-  
            Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
            12 svar
            559 visningar
            0 gillar