Hej på er,
Eftersom det är relativt tyst så slänger jag upp ett litet inlägg för att försöka skaka lite liv i forumet. Vad har ni i fiskeväskan? Har ni något verktyg som är helt nödvändigt som alla borde ha, och hur mycket utrustning tar ni med er?
För egen del är mitt utrustningskit så pass litet att det får plats i en vanlig tygpåse från systemet. Det jag har med mig är:
2 x teleskopspön (fiskar i små insjöar i skogen så mycket bekvämt med teleskopspön).
av dessa är ett tacklat för mete och ett för drag.
1 x liten väska med diverse små fack och skrymslen. I denna väska har jag...
1 x linrulle om något behöver knytas/fixas.
1 x peang
1 x större tång
1 x metesplock som flötesstopp, krokar, sänken.
1 x extra flöte om det på spöet råkar fastna i vegetationenav misstag.
2 x tafsar, ifall ett drag råkar fastna någonstans.
1 x liten plastlåda med 6-8 drag (spinnare, atom, jigg).
1 x liten plastlåda med agn. Oftast majs och räka. Kan dock vara mask och maggot om jag orkar gräva/köpa.
1 x schweizisk armekniv (minsta modellen).
1 x liten ficklampa (för fiske på kvällen).
1 x större kniv, Buck 119, tjänar också som präst då den har lite vikt.
Allt nedstoppat i en tygpåse frnå systemet!
Det enda problemet är min håv som inte passar. Tar tacksamt emot tips på hopfällbara håvar som kan bli tillräckligt små för att trycka ner i en standard tygpåse.
Som alternativ till håv har jag funderat på lipgrip eller huggkrok, men är inte helt övertygad om att de är så användbara med en gädda på 1-2 kilo som stretar emot.
Har någon av er erfarenhet med dessa verktyg? Är det ö.h.t. värt besväret eller är en mindre hopfällbar håv vägen framåt?
Eftersom det är relativt tyst så slänger jag upp ett litet inlägg för att försöka skaka lite liv i forumet. Vad har ni i fiskeväskan? Har ni något verktyg som är helt nödvändigt som alla borde ha, och hur mycket utrustning tar ni med er?
För egen del är mitt utrustningskit så pass litet att det får plats i en vanlig tygpåse från systemet. Det jag har med mig är:
2 x teleskopspön (fiskar i små insjöar i skogen så mycket bekvämt med teleskopspön).
av dessa är ett tacklat för mete och ett för drag.
1 x liten väska med diverse små fack och skrymslen. I denna väska har jag...
1 x linrulle om något behöver knytas/fixas.
1 x peang
1 x större tång
1 x metesplock som flötesstopp, krokar, sänken.
1 x extra flöte om det på spöet råkar fastna i vegetationenav misstag.
2 x tafsar, ifall ett drag råkar fastna någonstans.
1 x liten plastlåda med 6-8 drag (spinnare, atom, jigg).
1 x liten plastlåda med agn. Oftast majs och räka. Kan dock vara mask och maggot om jag orkar gräva/köpa.
1 x schweizisk armekniv (minsta modellen).
1 x liten ficklampa (för fiske på kvällen).
1 x större kniv, Buck 119, tjänar också som präst då den har lite vikt.
Allt nedstoppat i en tygpåse frnå systemet!
Det enda problemet är min håv som inte passar. Tar tacksamt emot tips på hopfällbara håvar som kan bli tillräckligt små för att trycka ner i en standard tygpåse.
Som alternativ till håv har jag funderat på lipgrip eller huggkrok, men är inte helt övertygad om att de är så användbara med en gädda på 1-2 kilo som stretar emot.
Har någon av er erfarenhet med dessa verktyg? Är det ö.h.t. värt besväret eller är en mindre hopfällbar håv vägen framåt?
Kommentera