finns det någon speciell annledning till att det finns? Jag tänkte först att de kanske skulle synas bra mot ljus bakgrund men det gör ju faktiskt rött också.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
flöten med svarta toppar
Collapse
X
-
Svart brukar ju synas, som du just bekriver, bäst mot ljus bakgrund... Sen har väl varje metare sina synpunkterUrsprungligen postat av Sg Visa inläggfinns det någon speciell annledning till att det finns? Jag tänkte först att de kanske skulle synas bra mot ljus bakgrund men det gör ju faktiskt rött också.
[FONT="Palatino Linotype"]Speci-Matcher[/FONT]
-
Jag undrar varför det finns Orangea flöten?Ursprungligen postat av Sg Visa inläggfinns det någon speciell annledning till att det finns? Jag tänkte först att de kanske skulle synas bra mot ljus bakgrund men det gör ju faktiskt rött också.
Om man fiskar 24timmar i sträck och fick välja en färg skulle jag utan tvekan valt svart.
Under skymning/nattfisket samt vissa ljusförhållanden är svart helt överlägset.Senast ändrad av Flodebanan; 2007-08-28, 15:05.sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggOm man fiskar 24timmar i sträck och fick välja en färg skulle jag utan tvekan valt svart.
Under skymning/nattfisket samt vissa ljusförhållanden är svart helt överlägset.
Fast under natten bör ju inte det ha betydelse att den är svart, eftersom det inte existerar färger i mörker. Allt blir svart. En röd topp bör således se svart ut.
Kommentera
-
Jag pratar om en vanlig svensk sommarnatt, inte en solförmörkelse.Ursprungligen postat av Sg Visa inläggFast under natten bör ju inte det ha betydelse att den är svart, eftersom det inte existerar färger i mörker. Allt blir svart. En röd topp bör således se svart ut.
Om du ger dig ut och fiskar lite mera så kommer du snart inse vilken grym färg svart är under vissa stunder.sigpic
Kommentera
-
Måste jag fiska mer än 5 dagar i veckan :/ ? SHit. Inte lätt att fiska lika mkt som du.Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggJag pratar om en vanlig svensk sommarnatt, inte en solförmörkelse.
Om du ger dig ut och fiskar lite mera så kommer du snart inse vilken grym färg svart är under vissa stunder.
Jo, jag är säker på att svart är effektiv under vissa stunder. Annars skulle ingen sälja dom. Jag skrev bara att under natten bör inte färgen spela så stor roll, så länge den är mörk.
Ber om ursäkt om det verkade som att jag snackade om flötesval vid solförmörkelse. Vill inte att det uppstår såna missförstånd i denna numera "kvalitetstråd"Senast ändrad av Sg; 2007-08-28, 17:02.
Kommentera
-
Det gör jag med. Och sätter man på lysstaven när det skymmer syns den utmärkt med. Om man har bra stavar då, finns ju lite olika bra där..Ursprungligen postat av Mink!när solen står lågt kan jag ibland tycka röda toppar är svåra att se, och svart skulle jag gärna använda, men på natten är jag så pass begåvad att jag kör lysstav...Senast ändrad av Sg; 2007-08-28, 17:08.
Kommentera
-
soliga dagar med solen bakom dig så lyser orangea toppar riktigt bra . såg precis en matchmetefilm där han snackar lite om färgval på toppen och det finns säkert väl valda motiv för färgerna - han snackade bla om den himmelsvida skillnaden mellan gult och orange texUrsprungligen postat av Flodebanan Visa inläggJag undrar varför det finns Orangea flöten?
Om man fiskar 24timmar i sträck och fick välja en färg skulle jag utan tvekan valt svart.
Under skymning/nattfisket samt vissa ljusförhållanden är svart helt överlägset.

Kommentera
-
tja, gult är lju rätt så mkt ljusare. Gult syns nog riktigt dåligt mot "ljust" blänkande vatten. Men orange syns nog fortfarande hyffsat. Och rött syns nog ännu bättre. Men som du säger syns nog orange bra när man har solen i ryggenUrsprungligen postat av CalleX Visa inläggsoliga dagar med solen bakom dig så lyser orangea toppar riktigt bra . såg precis en matchmetefilm där han snackar lite om färgval på toppen och det finns säkert väl valda motiv för färgerna - han snackade bla om den himmelsvida skillnaden mellan gult och orange tex
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera