flöten med svarta toppar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

flöten med svarta toppar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• flöten med svarta toppar

finns det någon speciell annledning till att det finns? Jag tänkte först att de kanske skulle synas bra mot ljus bakgrund men det gör ju faktiskt rött också.

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
    finns det någon speciell annledning till att det finns? Jag tänkte först att de kanske skulle synas bra mot ljus bakgrund men det gör ju faktiskt rött också.
    Svart brukar ju synas, som du just bekriver, bäst mot ljus bakgrund... Sen har väl varje metare sina synpunkter
    [FONT="Palatino Linotype"]Speci-Matcher[/FONT]

Kommentera

Jag undrar varför det finns Orangea flöten?

Om man fiskar 24timmar i sträck och fick välja en färg skulle jag utan tvekan valt svart.

Under skymning/nattfisket samt vissa ljusförhållanden är svart helt överlägset.
      Senast ändrad av Flodebanan; 2007-08-28, 15:05.
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
        Om man fiskar 24timmar i sträck och fick välja en färg skulle jag utan tvekan valt svart.

Fast under natten bör ju inte det ha betydelse att den är svart, eftersom det inte existerar färger i mörker. Allt blir svart. En röd topp bör således se svart ut.

Kommentera

Fast under natten bör ju inte det ha betydelse att den är svart, eftersom det inte existerar färger i mörker. Allt blir svart. En röd topp bör således se svart ut.
          Jag pratar om en vanlig svensk sommarnatt, inte en solförmörkelse.

Om du ger dig ut och fiskar lite mera så kommer du snart inse vilken grym färg svart är under vissa stunder.
          sigpic

Kommentera

Jag pratar om en vanlig svensk sommarnatt, inte en solförmörkelse.

Om du ger dig ut och fiskar lite mera så kommer du snart inse vilken grym färg svart är under vissa stunder.
            Måste jag fiska mer än 5 dagar i veckan :/ ? SHit. Inte lätt att fiska lika mkt som du.
            Jo, jag är säker på att svart är effektiv under vissa stunder. Annars skulle ingen sälja dom. Jag skrev bara att under natten bör inte färgen spela så stor roll, så länge den är mörk.

Ber om ursäkt om det verkade som att jag snackade om flötesval vid solförmörkelse. Vill inte att det uppstår såna missförstånd i denna numera "kvalitetstråd"
            Senast ändrad av Sg; 2007-08-28, 17:02.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink!
              när solen står lågt kan jag ibland tycka röda toppar är svåra att se, och svart skulle jag gärna använda, men på natten är jag så pass begåvad att jag kör lysstav...
              Det gör jag med. Och sätter man på lysstaven när det skymmer syns den utmärkt med. Om man har bra stavar då, finns ju lite olika bra där..
              Senast ändrad av Sg; 2007-08-28, 17:08.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink!
                när solen står lågt kan jag ibland tycka röda toppar är svåra att se, och svart skulle jag gärna använda, men på natten är jag så pass begåvad att jag kör lysstav...
                Begåvad nog att köra lysstavar på skygga leksarvar på 30cm vatten över sandbotten?
                sigpic

Kommentera

Jag undrar varför det finns Orangea flöten?

soliga dagar med solen bakom dig så lyser orangea toppar riktigt bra . såg precis en matchmetefilm där han snackar lite om färgval på toppen och det finns säkert väl valda motiv för färgerna - han snackade bla om den himmelsvida skillnaden mellan gult och orange tex

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX Visa inlägg
                    soliga dagar med solen bakom dig så lyser orangea toppar riktigt bra . såg precis en matchmetefilm där han snackar lite om färgval på toppen och det finns säkert väl valda motiv för färgerna - han snackade bla om den himmelsvida skillnaden mellan gult och orange tex
                    tja, gult är lju rätt så mkt ljusare. Gult syns nog riktigt dåligt mot "ljust" blänkande vatten. Men orange syns nog fortfarande hyffsat. Och rött syns nog ännu bättre. Men som du säger syns nog orange bra när man har solen i ryggen

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
                    12 svar
                    640 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85
                    av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
                    9 svar
                    496 visningar