Shimano karprullar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano karprullar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
    På tal om Baitrunner.
    Jag tycker också den är helt onödig,när jag fiskar med B-runner har jag den på håradste men den är inte tillräckligt hård så kör oftast utan..
    Enda som kan vara bra är om man inte kan ha spöt riktat åt de hållet man fiskar åt och måste dra ner lite på bromsen för inte spöt ska flyga ur larmet och butgripen(går lika smidigt med bromsen).
    Har hänt mig,vaknade inte av pipet och spöt låg 2m bort i skogen,karpen var kvar men tappade den inne vid land endå..
    Snyggt
    Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwi Visa inlägg
      Snyggt
      Inte direkt
      Man lär sig av sina misstag
      Keep talking about me, You are just making me famous..
      MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
      www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

går ju alltid att placera en bankstick på den sida om spöt som det förväntas dra iväg åt, lär ju hindra spöt från att komma särskilt långt
        Den förste att gå Ad Hominem förlorar

Kommentera

Precis, bara hålla handen på spolen vid krokning för att sedan spänna åt den!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
            På tal om Baitrunner.
            Jag tycker också den är helt onödig,när jag fiskar med B-runner har jag den på håradste men den är inte tillräckligt hård så kör oftast utan..
            Enda som kan vara bra är om man inte kan ha spöt riktat åt de hållet man fiskar åt och måste dra ner lite på bromsen för inte spöt ska flyga ur larmet och butgripen(går lika smidigt med bromsen).
            Har hänt mig,vaknade inte av pipet och spöt låg 2m bort i skogen,karpen var kvar men tappade den inne vid land endå..
            Hade också en karp som slet av spöt från podet i våras, när jag äntligen hittade spöt så hade den släppt, skall försöka köra mer banksticks nästa år så att jag kan dra åt bromsen ytterliggare, som sagt baitrunner är en ganska onödig funktion,, tycker bara att det kan vara smidigt när man får run mitt i natten och är groggy som fan och inte vet vad som händer... då kan det vara skönt att bara ta ett vevtag, för att få igång bromsen tills man har piggnat till lite...
            På jakt efter 15+

Kommentera

För att bromsarna är sjukt kassa på bakbromsade rullar och för att det blir en massa dödvikt?
              "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Ursprungligen postat av Rassie Visa inlägg
                Hade också en karp som slet av spöt från podet i våras, när jag äntligen hittade spöt så hade den släppt, skall försöka köra mer banksticks nästa år så att jag kan dra åt bromsen ytterliggare, som sagt baitrunner är en ganska onödig funktion,, tycker bara att det kan vara smidigt när man får run mitt i natten och är groggy som fan och inte vet vad som händer... då kan det vara skönt att bara ta ett vevtag, för att få igång bromsen tills man har piggnat till lite...
                Jag gick från "podlover" till "antipod".
                Jag hatar pod och om jag enbart måste köra med de så kan jag göra de för att de blir smidigast.
                Kan vara schysst/snyggt att ha alla spön på samma ställen men då köra jag helldre Buzzerbars men gör nästa aldrig de.
                När man vill köra bormsen i botten princip då vill jag kunna ha spöt så stadigt som möjligt.
                Gotrik(Red Fatty) och jag körde ett pass i kangasglugg i våras ,han körde bromsen på max och de blåste mycket så hans larm pep rätt ofta men så pep de två extra gånger och kollar bakom ryggen ,då står hans spö som ett U och när han plockar upp de ur larmet blir de som en fjäder....karpen kom ingen vart
                Keep talking about me, You are just making me famous..
                MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Då ber jag om ursäkt och ändrar min fråga till: För att det blir en massa dödvikt?
                  "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Ursprungligen postat av limnos Visa inlägg
                    Då ber jag om ursäkt och ändrar min fråga till: För att det blir en massa dödvikt?
                    Tycker du verkligen att det är ett särskilt starkt argument?

Kommentera

För första gången får jag hålla med Ragnarsson.

Då jag inte hunnit/orkat/ eller haft råd att köpa rullar utan baitrunner så använder jag dem. Innan körde jag med Daiwa rullar utan baitrunner. När jag vill kroka riktigt snabbt så lägger jag endån handen på spolen i krokningen. Lös baitrunner gynnar ingen, allra minst fiskaren.
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
                      113 svar
                      18 436 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg -martin-