Nytt spö!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt spö!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nytt spö!!

Det här skulle kunna vara nåt

Ursprungligen postat av fearnofish Visa inlägg
    http://www.davistackle.co.uk/Hardy_Marksman.htm
    Defintivt. Hardy var ju marknadsledande på wagglerspön i slutet av 70-talet ;=) Skämt åsido, har inte känt på något Hardy de senaste 15 åren. Har dock en känsla av att de fortfarande är fina men svindyra och inte prisvärda.

Funderar däremot på att ta hem lite Tri-Cast. De har tagit nya tag. De var helt suveräna på 80-90 talet. Sedan gick det utför med en massa kombinattionsspön och tjafs. Nu har jag hört en del engelsmän säga att de har heta spön på G igen. Dock, har svårt att tro att de kan konkurrera med Spro, Top Mix, JVS, Colmic i prestanda per krona.
    Mete framför allt!
    www.Metetorget.com

Kommentera

Kan bero på att de har tillverkat flugspön de senaste 25-30 åren. Som gammal flugfiskare så är man van att spön kostar 7000-11000. Så jag tycker inte att 4500 är så blodigt för ett spö, med tanke på att det är no questions asked garanti på dom. Prestanda per krona struntar jag fullständigt i, jag är ute efter ett snyggt och dyrt spö som retar gallfeber på dom som inte har råd

Kommentera

Kan bero på att de har tillverkat flugspön de senaste 25-30 åren. Som gammal flugfiskare så är man van att spön kostar 7000-11000. Så jag tycker inte att 4500 är så blodigt för ett spö, med tanke på att det är no questions asked garanti på dom. Prestanda per krona struntar jag fullständigt i, jag är ute efter ett snyggt och dyrt spö som retar gallfeber på dom som inte har råd

Det kostar att ligga på topp. Eller hur?

De har även tillverkat matchspön de senaste 25-30 åren. De var "på topp" förr. Som metare är man också van vid att spön kostar en hel del. Mitt dyraste ligger på lite över 20.000kr. Om det hänger på att ingen annan skall ha råd med det så kan du köpa ett otroligt läckert spö av mig och betala tre gånger mer än listpriset Lovar att du får "no questions asked garanti" på det
        Mete framför allt!
        www.Metetorget.com

Kommentera

http://www.davistackle.co.uk/Hardy_Marksman.htm
          I’m having one of the Avon’s, a definite shanghai Lilly rod! I believe another fiskesnacker is also more than just a little sugen!! Ehhh Limnos!!

Shame about there new centrepin though, I think they should kept in line with its namesake the old Conquest reel that was much planer and didn’t look like some bastard son of a fly reel.

/WW
          I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

Ursprungligen postat av benste Visa inlägg
            Det kostar att ligga på topp. Eller hur?

De har även tillverkat matchspön de senaste 25-30 åren. De var "på topp" förr. Som metare är man också van vid att spön kostar en hel del. Mitt dyraste ligger på lite över 20.000kr. Om det hänger på att ingen annan skall ha råd med det så kan du köpa ett otroligt läckert spö av mig och betala tre gånger mer än listpriset Lovar att du får "no questions asked garanti" på det
            Kostar och kostar, beror ju på vilka förutsättningar man har. Vet inte om jag har nån större lust att slanta upp dom pengarna för ett spö som jag aldrig skulle använda, antar att vi snackar take apart.

Kommentera

Nej, nej, jag skämtade. Dåligt skämt förvisso. Du får otroligt bra spö för 1600-2000kr. Du kan få köpa ett som har listpris på 1800 kr och betala 4500 kr för det. "No questions asked garanti" ingår :=)
              Mete framför allt!
              www.Metetorget.com

Kommentera

Nu är det så här att priset i England ligger på 4500 vad spöt kommer att kosta i Sverige vet jag inte men det lär inte bli billigare så du får nog skörta upp mig lite till om det ska bli nån affär.

Kommentera

Nu är det så här att priset i England ligger på 4500 vad spöt kommer att kosta i Sverige vet jag inte men det lär inte bli billigare så du får nog skörta upp mig lite till om det ska bli nån affär.
                  Ahh, just det. Det går säkert att ordna ;=)

På tal om bilden på spöt så är jag lite sugen på att testa en center pin reel för att trotta av lite längre sträckor.... Själv har man ju suttit och dragit ur lina för hand när man fiskar med flytande flöd eller trottat med ett stick/avon/bolo/waggler nedströms.

Har vi några Center pin fantaster i forumet?
                  Mete framför allt!
                  www.Metetorget.com

Kommentera

Prova Limnos

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
                    12 svar
                    608 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85
                    av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
                    9 svar
                    468 visningar