Våg? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Våg?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Globe 50 kg Jula. Enhet 20 gram. Ca-pris 299 kr. GODKÄND
    http://blogg.gaddajager.se/#home

Kommentera

Det finns bara en våg och det är Foxvågen, men går den inte till 30 kilo förresten eller har jag blandat ihop det med någon annan? Läs digitalvågstestet som Sportfiskarna gjort så tvekar du inte. Tillförlitligare våg finns inte. Den slog inte fel på en enda vägning på hela skalan!!!
      Det enda som är lite surt med Foxvågen är att den snikar batteri eftersom det är klocka på den och ingen avstängningsknapp finns. Det är surt att byta batteri varje halvår för längre än så räcker dom inte. Risken finns att man står där med en stor fisk i håven och skägget i brevlådan när batterierna laddat ur.
      Digitalsamsonen har gått sönder för ett par kompisar pga fukt och väta så den går bort för mig om jag skulle välja.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pallebrax Visa inlägg
        Det finns bara en våg och det är Foxvågen, men går den inte till 30 kilo förresten eller har jag blandat ihop det med någon annan? Läs digitalvågstestet som Sportfiskarna gjort så tvekar du inte. Tillförlitligare våg finns inte. Den slog inte fel på en enda vägning på hela skalan!!!
        Det enda som är lite surt med Foxvågen är att den snikar batteri eftersom det är klocka på den och ingen avstängningsknapp finns. Det är surt att byta batteri varje halvår för längre än så räcker dom inte. Risken finns att man står där med en stor fisk i håven och skägget i brevlådan när batterierna laddat ur.
        Digitalsamsonen har gått sönder för ett par kompisar pga fukt och väta så den går bort för mig om jag skulle välja.
        Har alltid med mig en/två SS ifall det elektriska skulle balla, har svårt att lita fullt ut på dem faktiskt efter ett par missöden, händer ofta att båda vågarna får avläsas till samma firre. Är det dessutom kallt ute så...
        Senast ändrad av Flodebanan; 2008-01-14, 23:06.
        sigpic

Kommentera

Köpte mig en Zenso Scale nu i höstat, måste säga att jag inte är supernöjd med vågen! Tycker den "Holdar" på tok för snabbt, skulle välja att köpa electo samsung eller Fox - Vågen..

Kommentera

Ursprungligen postat av leon_ Visa inlägg
            Köpte mig en Zenso Scale nu i höstat, måste säga att jag inte är supernöjd med vågen! Tycker den "Holdar" på tok för snabbt, skulle välja att köpa electo samsung eller Fox - Vågen..
            Ja tycker den fastställer vikt perfekt, ja har prov-vägt den med olika typer av blylod mellan 25gr-1½ kg, den väger perfekt!
            Varför köpa de dyraste när även billigare saker funkar prima? kan lägga mellanskillnaden på nått annat vettigt tycker jag iaf
            go fishing

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
              Har alltid med mig en/två SS ifall det elektriska skulle balla, har svårt att lita fullt ut på dem faktiskt efter ett par missöden, händer ofta att båda vågarna får avläsas till samma firre. Är det dessutom kallt ute så...
              Precis, elektriska saker går sönder förr eller senare och troligtvis just när den behövs som bäst.

Så 2 vågar, en elektrisk & en fjädervåg är inte dumt att ha med sig.

Man blir så otroligt förvånad över alla dessa någorlunda "seriösa gäddfiskare" som glömt måttband eller våg eller ännu mer förvånande har med sig en våg som räcker till tio kg endast.
              Ola

Kommentera

Ursprungligen postat av Danneee88 Visa inlägg
                Ja tycker den fastställer vikt perfekt, ja har prov-vägt den med olika typer av blylod mellan 25gr-1½ kg, den väger perfekt!
                Varför köpa de dyraste när även billigare saker funkar prima? kan lägga mellanskillnaden på nått annat vettigt tycker jag iaf
                Det jag tror han menar är att den "fastställer" vikten för fort. Om du nu inte redan fattade det, väger rätt gör alla vågar jag testat, inkl. 10krs vågar, varför köpa en dyr när man kan köpa en billig?

Frågan är hur länge dom väger rätt. Mina "budget SS Elctro 10kgs" har inledningsvis vägt bra för att sedan falera olika fort, mina SS väger fortfarande rätt efter 4års användning. Hur länge 10krs vågarna håller kommer jag nog aldrig få veta...
                sigpic

Kommentera

Jag har en sån som går under benämningen Senior (20 kg - godkänd)... funkar supernajs. "Holdar" gör den inte i första taget. Kan ta upp emot 15 sekunder eller längre om firren är för livlig.

Finns att köpa via e-bay för en spottstyver (dock är min köpt i Sverige)
                  sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Jag köpte 2 av de billiga (säljs av massa olika firmor, men är samma våg i grunden, min hette kanske ahti). Båda slutade fungera inom någon månad. Och det slutade, som vanligt, med att jag köpte en dyrare (fox). Den dyrare har fungerat kanon hela tiden. Den har dessutom praktiska handtag så att man kan hålla den stadigt.
                    "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Hade utan tvekan valt en Salter Electro Samson Digital. Är riktigt nöjd med min.

Har hört en hel del negativt om FOX-vågan. Minst två av mina kompisars ex har gått sönder.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Tofft Hilding, 2026-04-08, 10:28
                      3 svar
                      207 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av efc__, 2026-07-13, 21:51
                      7 svar
                      239 visningar
                      1 gilla