Fox EOS-R vs DELKIM Plus TXi - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fox EOS-R vs DELKIM Plus TXi

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av andrease Visa inlägg
    Håller med Rassie där faktiskt, känns lite som att delkim fantastern vägrar erkänna att fox larmet har något bra som deklimet inte har.

Om du har en annan dropback signal och hör den så är du ju jävligt mycket snabbare ut ur tältet än om du har ett par enstaka pip och minstänker en liner. Eller du är ute lika snabbt även på enstaka pip som på rediga run?
    japp håller med precis! man måste ju kunna sova utan att vara orolig för att inte vakna.... annars kan man ju knapra amfetamin o sitta vaken dygnet runt....vilket inte låter så smart
    På jakt efter 15+

Kommentera

Ursprungligen postat av Rassie Visa inlägg
      blablabla,,, hör man ett pip och det blåser mkt ute så tror man lika väl att det kan vara vinden. jag fattar inte vad som händer om jag sover då... man är inne i en annan värld, var det inte du som fick handdrilla en fisk!? så döm inte andra efter dina egna misstag! Föresten verkar det som att du säger detta för att försvara "dina" Delkim. Delkim är säkert bäst, men det är väl inget negativt med annan signal vid dropbacks som du verkar tycka?
      Jag kollar alltid till mina larm om det piper och på delkimlarmen är det bra inställningar till känsligheten så vinden är inget problem.
      Angående handdrillningen så regnade det så pass mycket att vi just hade missat nappet,oturligt nog, men jag var ute och kikade rätt ofta.
      Sen dömer jag inte och jag gjorde inget misstag heller.
      Jag behöver väl inte försvara Delkim?Skiter väl i om du eller någon annan köper dom men det är sjukt bra larm !
      Det är inget negativt men känns inte så nödvändigt,mest en undran.
      Keep talking about me, You are just making me famous..
      MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
      www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Andrease,Jag skulle nog säga att jag är snabbt ute även då .
        Fox är ju helt sjukt gryma larm och som sagt,det var mest en undran.
        www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Jeg sitter inne med samme spørsmål, og det heller også mot delkim for meg også. Men hva skiller TXI og TXI plus? Er det stort prisforskjell på disse? Noen som har noen plasser det kan lønne seg å kjøpe disse?

På forhånd takk.
          Min Artsliste

Blogg: http://www.raamundsen.net

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
            Jag kollar alltid till mina larm om det piper och på delkimlarmen är det bra inställningar till känsligheten så vinden är inget problem.
            Angående handdrillningen så regnade det så pass mycket att vi just hade missat nappet,oturligt nog, men jag var ute och kikade rätt ofta.
            Sen dömer jag inte och jag gjorde inget misstag heller.
            Jag behöver väl inte försvara Delkim?Skiter väl i om du eller någon annan köper dom men det är sjukt bra larm !
            Det är inget negativt men känns inte så nödvändigt,mest en undran.
            Äh nått misstag måste du gjort, kanske sov för långt bort från larmen? Varför inte våga erkänna sina misstag? Alla gör dem för eller senare, även dom bästa. Man lär ju sig av sina misstag vilket gör en till en bättre fiskare.

Klantade mig i sommras när jag tog tjocka fjällisen. På morgonen när jag skulle kasta om spöna hade fisken plockat upp betet och boltat iväg ända till andra sidan sjön typ. Vet inte vad som hade hänt, men pep gjorde det inte. Som tur var hade fisken inte lindat in sig i linan och tagit skada och ännu mer lotto satt fisken kvar.

Nåväl, tror det mer eller mindre händer alla nån gång...

Kommentera

Luttan,det var inget misstag,det regnade ju på tok för mycket så larmet inte hördes.Oturligt nog!
              Karpen hade inte tagit skada och blev knappt något krokmärke efter kroken så det var en lättnad när den kom upp på mattan.
              www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
                Luttan,det var inget misstag,det regnade ju på tok för mycket så larmet inte hördes.Oturligt nog!
                Karpen hade inte tagit skada och blev knappt något krokmärke efter kroken så det var en lättnad när den kom upp på mattan.
                Det Luttan menar är att det självklart kunde gjorts bättre, och det håller jag helt med om. Däremot händer sånt här, även när man försöker undvika det. Du hade ju hört det om du hade poden inne i bivvyt:P, men hur ofta har man det för den sakens skull?

Har själv råkat ut för fiskar som gått rakt i sidled utan att det pipt, vilket har resulterat i en massa trassel, men så är det när man inte kör delks utan man förlitar sig på att ett hjul måste rulla för larmet skall gå. Tur man har uppgraderat sig.

Kommentera

Konstiga är att jag körde delks. Ändå pep det inte. Måste vart nått med utläggningen av mitt backlead kanske?!

Kommentera

Såklart måste ju något kunna göras bättre om du inte hör dina larm, eller det tycker du inte? Men som sagt så skiter jag mest i vilket men du måste ju kunna erkänna att du skulle kunna gjort något annorlunda om du nu inte hörde dina larm.

LuDDan: Det lät märkligt det där, hur hade du laggt ut backleadsen som du tror skulle kunnat påverka?
                    Inte bara så att du "missat" med linan? Annars borde det ju omöjligtvis kunna låta bli att pipa om larmet fungerar och linan ligger som den ska när en fisk drar tvärs över sjön.
                    varför nappar det aldrig?

Kommentera

Ja självklart så sätter jag mina banksticks i tältet,gör hål i botten på tältet !ja!
                      Jag vet inte vad jag kunde gjort bättre?Jag gick ut och kollade till allt då och då för att se att allt var som det skulle och jag kan inte styra vädret, tyvärr!
                      www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Tofft Hilding, 2026-04-08, 10:28
                      3 svar
                      176 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av jimmy85, 2026-05-10, 09:29
                      0 svar
                      72 visningar
                      0 gillar