Fox EOS-R vs DELKIM Plus TXi - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fox EOS-R vs DELKIM Plus TXi

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Spel mot ett mål tycker jag .
    Delkim har ju det underbaraste ljudet som finns och sen har dom även en "sensor" som idikerar napp istället för det förbaskade hjulet Där kan du lätt köra öppen spole till tex ål eller gös, så slipper man krångla med swingers eller vad man nu kör med.
    Jag är super nöjd med mina och kommer garanterat inte byta till något andra ,möjligtvis uppgradera mig till Tx-i med reciver då jag har Plus larmen just nu.
    Alla larm måste ha samma färg!Inget disco
    Skrev en liten "testat" om DelkimPlus på svensktmete om du inte läst den..
    Keep talking about me, You are just making me famous..
    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Jag blir snart stolt delkim ägare också ska ge mina gamla utslitna larm till emma, rassie vet va ja snackar om när ja säger utslitna
      go fishing

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
        Spel mot ett mål tycker jag .
        Delkim har ju det underbaraste ljudet som finns och sen har dom även en "sensor" som idikerar napp istället för det förbaskade hjulet Där kan du lätt köra öppen spole till tex ål eller gös, så slipper man krångla med swingers eller vad man nu kör med.
        Jag är super nöjd med mina och kommer garanterat inte byta till något andra ,möjligtvis uppgradera mig till Tx-i med reciver då jag har Plus larmen just nu.
        Alla larm måste ha samma färg!Inget disco
        Skrev en liten "testat" om DelkimPlus på svensktmete om du inte läst den..
        Jupp, läste det
        gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

Juste ,det där med dropback-ljudet så är det väl inte så mycket att hurra över?
          Nappar det så ska man väl endå så snabbt som möjligt till spöt ?
          Eller vad är det som är så pass stor fördel med de ?
          www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

sant, men det är nog mest en detalj man vant sig vid att ha. absolut inget man inte klarar sig utan
            http://blogg.gaddajager.se/#home

Kommentera

Jag är van med Fox Micron M, så dropbackljudet kommer jag inte sakna
              gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

Jag skulle välja Delkim före de dyrare Foxlarmen, men jag tycker ändå att det är något positivt med annat ljud vid dropbacks. För jag fattar inte alltid vad som händer vid dropbacks om man sover, bara några pip sedan tyst, lätt att somna om då. Men har man ett annat ljud så kan man lätt associera det med ett dropback och förhoppningsvis komma ut fortare till spöna, inget jag har testat men en teori som jag tror skulle fungera ialf för mig
                På jakt efter 15+

Kommentera

Tror Askungen sa det till dig förut,orkar man inte gå och se över sakerna ska man inte fiska karp.
                  Piper det ska man se över sakerna,enligt mig med
                  www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Tror Askungen sa det till dig förut,orkar man inte gå och se över sakerna ska man inte fiska karp.
                    Piper det ska man se över sakerna,enligt mig med
                    blablabla,,, hör man ett pip och det blåser mkt ute så tror man lika väl att det kan vara vinden. jag fattar inte vad som händer om jag sover då... man är inne i en annan värld, var det inte du som fick handdrilla en fisk!? så döm inte andra efter dina egna misstag! Föresten verkar det som att du säger detta för att försvara "dina" Delkim. Delkim är säkert bäst, men det är väl inget negativt med annan signal vid dropbacks som du verkar tycka?
                    Senast ändrad av Rassie; 2008-02-25, 22:04.
                    På jakt efter 15+

Kommentera

Håller med Rassie där faktiskt, känns lite som att delkim fantastern vägrar erkänna att fox larmet har något bra som deklimet inte har.

Om du har en annan dropback signal och hör den så är du ju jävligt mycket snabbare ut ur tältet än om du har ett par enstaka pip och minstänker en liner. Eller du är ute lika snabbt även på enstaka pip som på rediga run?
                      varför nappar det aldrig?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Tofft Hilding, 2026-04-08, 10:28
                      3 svar
                      176 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av jimmy85, 2026-05-10, 09:29
                      0 svar
                      72 visningar
                      0 gillar