Kastmete nybörjare! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kastmete nybörjare!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kastmete nybörjare!

Jag behöver hjälp hur jag ska sätta ihop kastmetet, förstår inte hur stoppern ska kunna stoppa flötet på det djup jag vill ha osv, enda insturktionerna jag har är, trä på gummistoppern, trä sedan på flötet.

Är det någon vänlig själ där ute som skulle kunna förklara pedagogiskt hur man ska gå tillväga, tänk att jag är en idiot som inte förstår mycket och försök sedan förklara

Tackar på förhand för svar.

/Jonas

flötet glider ju uppåt till stoppern hindrar den. Alltså sätter stoppern gränsen för hur djupt du fiskar.

Kommentera

Förstår tyvärr fortfarande inte, stoppern glider ju fram och tillbaka lika mycket som flötet i princip, då den e för stor för att rullas in i linan när man vevar in. Stoppern är en vit gummiring med massa små ståltrådsöglor med svarta plastsaker på.

Kommentera

efter flötet sänke och sedan krok eller tafs med krok om du fiskar predatorer.
        knuten skjuts upp på det djup du vill fiska och sänket drar linan genom flötet till stoppen tar emot....konstigare är det inte....
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

idi...t.... de är de små plastsakerna som är stopparna...
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Haha jaa jag är seg, kan ingen visa en bild på hur det ser ut, ja ska alltså försöka trä på en sån liten plastsak ovanför flötet?

Kommentera

Haha har du trätt på hela ringen på linan? XD ledsen är att jag skrattar men det är faktiskt väldigt komiskt du ska trä av de små svarta sakerna på din lina. Det är den som hindrar ditt flöte.

Kommentera

Stick din lina genom en av öglorna. Dra sedan en stoppet över öglan och över på din lina.

Kommentera

Haha jaa så gjorde jag Skratta på ni, jag tror förresten ja har för små stoppers för tjockleken på linan känns som mission impossible att trä på dom.

Kommentera

Nej.. dom ska sitta hårt på linan naturligtvis för att inte röra sig. Trä linan igenom den lilla öglan fabriken så snällt lämnat "framför" stoppern och dra sen över stoppern!
                    mvh Andreas
                    http://www.fiskereflex.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Tofft Hilding, 2026-04-08, 10:28
                    3 svar
                    195 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Startad av jimmy85, 2026-05-10, 09:29
                    0 svar
                    85 visningar
                    0 gillar