Tips om haspelspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips om haspelspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Chili spöet är trevligt och en klar förbättring jämfört med det gamla SSGS/GC

Jag älskar Fenwick spö men om ditt fiske är inriktad mest på gädda kanske du skall överväga ett Chili-spö och om mest Hö så köp ett Fenwick,

Dom 2 nya Momentum och Quadrant är inte riktigt i klass med Ironfether II fast dom har ju en betydligt trevligare prislapp och dunkar nog fortfarande iväg ett 30-40gr bete 100m

Själv föredrar jag dom 4 delade Fenwick, lite styvare och kastar bättre en Momentum så antingen Ironfether II 16-54 gr eller Quadrant 16-54 gr, var inte rädd för vikten 54gr dom kastar bäst i mellanregistret 25-40.

Kommentera

Köpte i helgen det nya momentum spöt, 6-26, 9 fot för havsöringsfisket.
      Det var i min mening ett trevligare spö än de andra som jag provade, ex. Skeletor, Chili, Speedmaster.
      Anledningen till att Chili och Speedmaster åkte ut ganska omgående var handtagen, dels pga "fastskruvning av rullen" med det främre handtaget, gillar inte alls det! Av någon anledning tyckte jag att skeletor var desto skönare att hålla.

Anledningen till att det blev ett Fenwick var pga priset, fick det för 1200kr =). Skeletoren skulle de ha 1500kr för.

Kommentera

Bra val! Skulle oxå valt lika om den kostade 300 mindre. Hoppas du blir nöjd med det :-D

Kommentera

Anledningen till att det blev ett Fenwick var pga priset, fick det för 1200kr =). Skeletoren skulle de ha 1500kr för
          Jag skulle ha valt det även om det kostade betydligt mer,, bra val och skitfiske på dig.

Kommentera

Hade det legat på 2000, så hade det nog blivit det också. Blev ju överlycklig när jag såg prislappen, att de hade sådant reducerat pris var utom mitt förstånd.

Söndag nästa vecka bär det av för första fisket!

Kommentera

Vart köpte du det?

Kommentera

6-26, 9 fot
                Jag har det äldre dom skulle ha 3000 kr för, 16-54 gr 11 fot, det kastar absolut bäst i mellanregistret runt 30gr skulle va kul att veta hur du känner det nya var kast-resurserna finns m.m. intressant att veta hur mycket modellerna skiljer sig åt nu när dom bytt tillverknings-land och priset gått ner...

Kommentera

hallå hallå, glömde skriva vad det blev ^^, blev iaf berkley chili 7-28 med en stradic ci4 2500, helnöjd med denna uppsättning då jag lärt mig gilla lätta beten, skickar iväg 10 g lika långt som polaren får iväg en 25g med sitt skeletor och exage rulle
                  sen att spöt och speciellt rullen e väldigt lätta gör ju inget

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                  3 svar
                  2 872 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Swangsta  
                  Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57