Världens bästa jerkspö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Världens bästa jerkspö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Världens bästa jerkspö?

Hej

Jag har lite svårt att få koll på vilka spön som är riktigt bra eller helt enkelt bäst, oavsätt pris.

Jag köper resonemanget om att visa USA-spön är för styva.

Jag är själv ute efter det bästa spöet för typ 30 - 100 gr och 6,6" gärna 2-delat.

Tips mottages tacksamt.

Jag har Matt Hayes The Brute, 50 - 150 gr och är jäkligt nöjd, men jag fiskar mest med beten mellan 40 - 90 gr. Kan Matt Hayes The Brawler, 7" 40-100 gr vara nåt?.

Mvh

Kostar inte dom spöna typ en halv arm och ett ben? Mitt tipps till medeltunga beten är Rozemeijer power jerk eller gentle jerk iofs inte tvådelat, men det känns inte så pålitligt med tvådelat jerkspö.

Kommentera

Ska du ha varldens basta sa lar det ju inte vara tva delat i varje fall. Jag har The Brute ocksa. Skitskont men for kort for mig. Det skonaste jag provat ar Lamiglas figure 8. Jag tycker jerk spot ska vara hart for att man ska fa ratt gang pa betena. Lamiglas kombinerar bra kastegenskaper aven med tunga beten samt att det ar skont att drilla med. Allt det dar ar individuellt dock finns de som vill ha mjuka jerkspon ocksa. Bland muskie nissarna har borta anses Lamiglas, gloomis och kanske framst http://www.diamondbackflyrods.com/ handgjorda muskie spon vara det allra basta. Ju mer jag jerkar desto mera borjar jag luta mot lite langre spon Lamiglas figure 8 ar 6.6 ca 198cm mitt nasta spo blir antingen ett Lamiglas 6.10 eller ett Diamodback 6.9.

MVH

Jenk

Kommentera

Det är bra Jenk, träna lite stegvis. Vem vet, endera dagen kanske du klarar att hantera ett 8 fots spö?...

Kommentera

:P Kg de va ett slag under bältet! Håller me jenk med att man börjar uppskatta dom lite längre spöna ju mer man jerkar. Har man bara en bra plats "båt" att fiska ifrån. Hayes why not men jag skulle snegla åt något Gloomis 6.6f
          Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Jenk; Baby rods..haha..*duckar...förlåt..Hoppar över dig undan för svingen* ;o)

Kommentera

KG smartass!!!!!!!!!!!!!!!!! PA que?

Kommentera

Världens bästa jerkspö?

Yea mine!!!
                I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

Its got a drink cup holder!!! an all the other extras!!
                  I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

jag e nöjd över mitt 2 DELADE ST CROIX SPÖ !! kan ni tänka er?? 2 delat... förstår inte varför folk säger de inte funkar... testa innan ni säger..... man blir juh litte lack när "visa" säger sånt när dem inte har den blekaste. aja

OVER AND OUT.

KUNG CALLE
                    Fish hard Go PRO

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    4 217 visningar