Världens bästa jerkspö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Världens bästa jerkspö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

juste ja.

de lär juh inte finnas ett "världens bästa" jerkbait spö alla spön har juh sinna fördelar..... men

Lamiglass e juh väldigt populärt bland eliten i Usa så där e en ledtråd..... :P
    Fish hard Go PRO

Kommentera

Calle, ditt st croix ar ju grymt. Skulle dock kalla det en hybrid av jerkbait spo och bulldawg/swimbait spo.

Kommentera

Calle, kan du berätta lite mer om ditt 2-delade St Croix? vad det heter längd etc. Ingen som har testat Hayes The Brawler 7"?

Waterlog, vad yrar du om?

Mvh

Kommentera

Originally posted by Jenk
          KG smartass!!!!!!!!!!!!!!!!! PA que?
          I staterna brukar de hårda muskygrabbarna ibland kalla lite lättare spön för "Baby rods"..hehe..

Kommentera

Nån som har tips på var dessa spön finns att klämma på, kanske man skulle byta ut sitt gamla nybörjarspö till något bättre.

Kommentera

Kan gå i god för det Jenk säger om Lamiglas Figure 8. Har ett sådant (finns bild i fotoalbumet om det funkat). Mycket skönt och trots att det kastar ett kassaskåp känns det ändå inte som ett kvastskaft när man drillar med det. Det är klassat till 10 ounce och är kastvikter runt 280 g ett babyspö så är jag gladeligen bäbis, Dins!. I övrigt mycket välgjort och som grädde på moset är det livstids garanti på spöt!

Kommentera

Originally posted by supratress
                Kan gå i god för det Jenk säger om Lamiglas Figure 8. Har ett sådant (finns bild i fotoalbumet om det funkat). Mycket skönt och trots att det kastar ett kassaskåp känns det ändå inte som ett kvastskaft när man drillar med det. Det är klassat till 10 ounce och är kastvikter runt 280 g ett babyspö så är jag gladeligen bäbis, Dins!. I övrigt mycket välgjort och som grädde på moset är det livstids garanti på spöt!

:oD

Kommentera

Ursprungligen postat av zappa
                  Calle, kan du berätta lite mer om ditt 2-delade St Croix? vad det heter längd etc. Ingen som har testat Hayes The Brawler 7"?

Waterlog, vad yrar du om?

Mvh
                  Jag äger ett brawler och jag kan inte annat säga än att jag är sjukt nöjd med spöet. Det står 40-100g, men man dänger med lätthet beten på 170 gram. Jag sular t o m min svarta sak på 200gram. visst det är ju inte skönt att stå å dänga så tunga beten, men det går och det går bra.

MvH

Mackan

Kommentera

Kanske skulle ta å känna på Daiwa Powermesh Jerk, e ruskigt skönt. Det e många som tycker det e riktigt fint....

Kommentera

Ursprungligen postat av Jenk
                      Ska du ha varldens basta sa lar det ju inte vara tva delat i varje fall. Jag har The Brute ocksa. Skitskont men for kort for mig. Det skonaste jag provat ar Lamiglas figure 8. Jag tycker jerk spot ska vara hart for att man ska fa ratt gang pa betena. Lamiglas kombinerar bra kastegenskaper aven med tunga beten samt att det ar skont att drilla med. Allt det dar ar individuellt dock finns de som vill ha mjuka jerkspon ocksa. Bland muskie nissarna har borta anses Lamiglas, gloomis och kanske framst http://www.diamondbackflyrods.com/ handgjorda muskie spon vara det allra basta. Ju mer jag jerkar desto mera borjar jag luta mot lite langre spon Lamiglas figure 8 ar 6.6 ca 198cm mitt nasta spo blir antingen ett Lamiglas 6.10 eller ett Diamodback 6.9.

MVH

Jenk
                      Jenk; Att välja spöfabrikat och spöaktion är ofta en fråga om hur man fiskar men man får också jämföra både pris och kvalitet mellan olika spön. Själv har jag fiskat med jerkbaitspön sedan oktober 1982 när jag fiskade i en tävling efter muskie och gädda mot USA-proffset Babe Winkelman i Leech Lake, Brainerd, Minnesota. Babe valde ut två Lamiglass 5,6 fot Grayfighter jerkbaitspön åt mig. Jag har än idag dessa båda spön som mina favoriter när det gäller jerkbaitspön. Ett annat fabrikat jag också gillar är Fenwick´s HMG Graphite jerkbaitspön i längder mellan 5,6 och 5,9 fot. I år har jag köpt hem ett knippe dubbelbyggda Shakespeare Ugly Stik Muskie Rod CALM 1100-66MH (Medium-Heavy) 6´6" (1,98 m) med hela 7 års garanti. Jag har aldrig någonsin känt på ett jerkbaitspö med sådan spänst och kastförmåga som hos dessa Ugly Stik. Tyvärr är dessa Ugly Stik något för långa för mig för att jag ska kunna ge dem riktig rättvisa vid mitt jerkfiske. Jag är bara 1,72 m lång och spöna passar bäst till en fiskare som är längre än 1,80 m. Ideallängden på ett jerkbaitspö är samma längd som hos den som använder spöt för att kunna utnyttja spöt optimalt och fiska med jerkbait en hel dag utan att bli trött.
                      Go for them!
                      Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      4 250 visningar
                      1 gilla