Power Pro-lina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Power Pro-lina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

En sak kan jag iaf konstatera och det är att lägga Power-pro på multi är ett bra val. Får väl lägga in en beställning hos Att.Baits när lönen kommit.

Sen om jag ska lägga det på haspel får jag se. Jag har 3 haspelrullar. En Shimano Aero GT Baitrunner 6010, en Shimano Aero GT 4010 och en ABU Cardinal 302R. Vad tycker ni, är det bra att köra Power-pro på dom?

En fråga till bara, hur är livslängden på Power-pro om rullen ligger ett tag utan att bli fiskad med? Är det lika bra efter ett år som när den var ny?

Kommentera

Ursprungligen postat av MclarenII
      En sak kan jag iaf konstatera och det är att lägga Power-pro på multi är ett bra val. Får väl lägga in en beställning hos Att.Baits när lönen kommit.

Sen om jag ska lägga det på haspel får jag se. Jag har 3 haspelrullar. En Shimano Aero GT Baitrunner 6010, en Shimano Aero GT 4010 och en ABU Cardinal 302R. Vad tycker ni, är det bra att köra Power-pro på dom?

En fråga till bara, hur är livslängden på Power-pro om rullen ligger ett tag utan att bli fiskad med? Är det lika bra efter ett år som när den var ny?

fick en rekomendation av någon att vända linan när den börjar bli lite muggig. vet inte om detta är bra eller inte, men har man ont om stålar så kan det vara värt att testa.
      achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
      \m/

Kommentera

En flätlina åldras inte lika mycket som en nylonlina. Tror inte det skall vara något problem att låta den ligga ett år. Skulle väl själv se till att den inte låg i solen. Men skall jag vara ärlig så har jag ingen aning om ifall det påverkar en flätlina (nylon påverkas av solen iaf).

/D

Kommentera

Det låter bra, jag beställer till min multirulle till att börja med så får jag se vad jag tycker om den.
          Tack för era tips, och skitfiske på er.

Kommentera

Mycket bra tips!!

Får säga att mycket bra tips har skickats hit...........får själv ta vara på tipsen!! MEn varför ha så tjock lindiameter på en flätlina........det borde ju räcka me typ 0.18-0.22mm. Mitt tips är ändå pp för den håller mycket bra om man får knutar på den+att många meriterade sportfiskare rekomenderar den.
            MvH: Carlander

Kommentera

Carlander: Anledningen till att jag har så tjock lina är att jag titt som tätt jerkar och överlag använder ganska dyra beten(över 100 kr). I och med att inte gäddorna bryr sig och att det inte påverkar kastlängderna jättemycket så kan man ju lika bra ha en lite tjockare lina som klara dröm fisken och bottennappet. Ligger mycket gren och sten där jag fiskar. Har tidigare använt linor som varit 0.12 till 0.14 tjocka och jag tycker dessa slits för fort. Använder dock 0.12 till abborrfiske.

Kommentera

vilken flätlina tycker ni är bäst att andvända till pimpling?

Hej alles!

Jag har fråga om flätlinor.
                Jag brukar pimpla litegranna på vintrarna, främst då öring och röding.
                Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av pimpla med flätlina, vilken är bäst ?.
                Jag har provat fireline 0.12 men tycker inte den är bra då den "korvar" sig helatiden, har högt linminne. Vilka flätlinor tycker ni är bäst ?

Mvh Jonas

Kommentera

Ursprungligen postat av Carlander
                  Får säga att mycket bra tips har skickats hit...........får själv ta vara på tipsen!! MEn varför ha så tjock lindiameter på en flätlina........det borde ju räcka me typ 0.18-0.22mm. Mitt tips är ändå pp för den håller mycket bra om man får knutar på den+att många meriterade sportfiskare rekomenderar den.
                  Det här det tjatats om en hel del, men: Det finns få eller inga nackdelar med tjock lina på multirulle. Då är det bättre både för fisk och fiskare att ha rejäl säkerhetsmarginal.

Kommentera

Ursprungligen postat av jojo
                    Hej alles!

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av pimpla med flätlina, vilken är bäst ?.
                    Jag har provat fireline 0.12 men tycker inte den är bra då den "korvar" sig helatiden, har högt linminne. Vilka flätlinor tycker ni är bäst ?

Mvh Jonas
                    Jag personligen är inte förtjust i flätlina på vintern. Tycker den blir för stum om man inte har rulle med slirbroms på pimpelspöt, dessutom fryser den lätt. Men vill man ha flät så tror jag att PP är bäst. Tror det finns en Fireline ICE, men den har jag inte provat.

Kommentera

Originally Posted by jojo
                      Hej alles!

Mvh Jonas
                      -----------------------------
                      Finns inget linminne på fireline, har antagligen sugit åt sig vatten och frusit.

Du får höra dig för vilka flätlinor som inte suger åt sig vatten, eller köra med nylon.

/D

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                      3 svar
                      2 855 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Swangsta