Bomber 16 A ska den vara viktad så...?...? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bomber 16 A ska den vara viktad så...?...?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av robertn Visa inlägg
    Jag fick hem 2 nya beten idag.
    Bla en ny bomber 16 A. När jag provfiskar den så stiger den lååångsamt med huvudet rakt upp! Dvs i det närmaste helt vertikal. huvet upp och bakdelen mot botten.

Är det så den ska uppföra sig?

Köpte även en mellan zalt som efter 5 kast kom upp med en stor bit av "skeden" borta. DEn ska iallfall reklameras men berätta gärna om även min bomber är ett måndagsexemplar eller om den ska vara sådan.
    Hej Robert N;

Jag har sågat upp en fyrkant i ryggen på flera av mina BOMBER B16A och sedan limmat fast några blyhagel mot insidan av buken på dessa Bomber B16A wobbler för att få dem svävande eller ytterst "lååångsamt" sjunkande. Därefter har jag med epoxy gjutit en större sked runt originalskeden. Detta har jag gjort för att få de viktade wobblerna att ha samma huggstimulerande gång som hos den flytande originalwobblern.

Om jag får ekonomiska möjligheter någon gång ska jag koppla upp min mobiltelefon på internet och visa en massa illustrerande bilder hur jag har förbättrat gången på en massa olika wobbler de senaste 40 åren.

Walleye time!

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
      Hej Robert N;

Jag har sågat upp en fyrkant i ryggen på flera av mina BOMBER B16A och sedan limmat fast några blyhagel mot insidan av buken på dessa Bomber B16A wobbler för att få dem svävande eller ytterst "lååångsamt" sjunkande. Därefter har jag med epoxy gjutit en större sked runt originalskeden. Detta har jag gjort för att få de viktade wobblerna att ha samma huggstimulerande gång som hos den flytande originalwobblern.

Om jag får ekonomiska möjligheter någon gång ska jag koppla upp min mobiltelefon på internet och visa en massa illustrerande bilder hur jag har förbättrat gången på en massa olika wobbler de senaste 40 åren.

Walleye time!

Old Firehand
      Det vore väldigt intressant att se!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
      3 svar
      2 872 visningar